וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף לא טייסת אחת בין בוגרי קורס טיס מחזור 166

23.6.2013 / 9:11

טייסי חיל האוויר הטריים יעמדו ביום חמישי על מגרש המסדרים ויקבלו את כנפי הטיס מהרמטכ"ל ומפקד חיל האוויר. בין המסיימים, 80% חילונים ו- 9% חוזרים על הקורס בפעם השנייה

ביום חמישי הקרוב יעמדו על מגרש המסדרים של בסיס חיל האוויר חצרים בדרום הארץ בוגרי קורס הטיס מחזור 166, המסיימים דרך מפרכת של שלוש שנים בדרך לקבלת הכנפיים. את כנפי הטיס יעניקו הרמטכ"ל, בני גנץ, ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל. בניגוד לקורסי הטיס הקודמים, לא הצליחה שום חיילת להשתחל לקו הסיום של הקורס הנוכחי, ונשרו לאורך הקורס. מבדיקה שביצעו בחיל האוויר עולה כי 80% מבין המסיימים הגדירו עצמם כחילוניים, 16% כדתיים ו-4% כמסורתיים.

עוד עולה מהנתונים שהציגו בחיל האוויר כי54% מבוגרי הקורס מגיעים לבסיס חצרים מערים ברחבי הארץ. 36% נוספים מגיעים מיישובים קהילתיים ו-10% מהמסיימים הם תושבים מושבים. 35% מתגוררים בצפון הארץ, כשהצפוני ביותר מתגורר בצפת – במרחק של 258 קילומטרים מהבסיס. 62% גרים באזור המרכז, ולמרות הקרבה לבסיס, רק 3% הם תושבי הדרום. מבין המסיימים 32% מדברים אנגלית כשפת אם, 3% דוברי צרפתית ו-3% דוברי ספרדית. למרות הנתונים ובקיאות בשפה נוספת לשפה העברית, רק פרח טיס אחד נולד בחו"ל.

כמו כן, כל בוגרי קורס הטיס הנוכחי סיימו את התיכון עם תעודת בגרות מלאה. למרות הדעה הרווחת בקרב בני נוער שרק בעלי תעודה ריאלית מצליחים לשרוד בקורס הטיס, מתברר כי 56% למדו במגמה ריאלית, 12% במגמה הומנית, 29% במגמה המשלבת בין מקצועות הומניים לריאליים ו-3% למדו במגמה אומנותית.

טקס סיור קורס טיס. דובר צה"ל
טקס סיור קורס טיס/דובר צה"ל

את קורס הטיס הארוך הם מסיימים עם תואר ראשון, לאחר לימודים באוניברסיטת בן גוריון. 29% מסך כל מסיימי הקורס למדו לתואר בכלכלה וניהול, 27% מהם למדו ניהול מערכות מידע, 22% למדו פוליטיקה וממשל, ו-22% מהמסיימים בעלי תואר במתמטיקה ומדעי המחשב.

נתונים נוספים מגלים כי 16% מבין אנשי צוות האוויר החדשים השתתפו בפעילות בתנועת הצופים, 3% מהם לקחו חלק בתנועת בני-המושבים 3% בתנועת מכבי צעיר ואילו 13% בתנועת הנוער בני-עקיבא.

עבור 9% מהבוגרים זוהי הפעם השנייה בקורס הטיס. ארבעה בוגרים התנדבו לשנת שירות, חמישה בוגרים למדו במכינה קדם-צבאית, שלושה השלימו לימודים בישיבת הסדר וארבעה מבין הבוגרים הגיעו אל הקורס לאחר שמילאו תפקידים שונים ברחבי צה"ל: ממורה-חייל ועד לוחם בגבעתי לשעבר.

32% מבין הבוגרים הם בנים בכורים, 35% ילדי "סנדוויץ'" ו-29% הם הצעירים במשפחה. רק 4% ממסיימי הקורס הם בנים יחידים להוריהם. חלק מן הבוגרים כבר שמעו על חוויות מתא הטייס ממקור ראשון: ל-9% ממסיימי קורס הטיס הנוכחי ישנם קרובי משפחה שהם אנשי צוות אוויר בעצמם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully