וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא המצרי מאיים על מורסי: "לא נתיר תקיפת העם"

23.6.2013 / 20:54

לקראת ההפגנות המתוכננות לשבוע הבא בקריאה לנשיא מצרים לחבר חוקה חדשה, הודיע שר ההגנה כי לא יתיר "התקפה על רצון העם המצרי". בכך, רמז שההתערבות תהיה לטובת המפגינים

שר ההגנה המצרי, הגנרל עבד אל-פתאח סיסי, הודיע הערב (ראשון) כי צבא מצרים לא יעמוד מנגד אם ההפגנות המתוכננות ליום ראשון הבא, בקריאה לנשיא מוחמד מורסי לחבר חוקה חדשה, יידרדרו לאלימות. בהודעה שפרסם, קרא סיסי לפוליטיקאים ולמפלגות השונות להגיע להסכם שיביא לפתרון המצב, לפני "הפגנת המיליון" שצפויה להיערך ברחבי מצרים ב-30 ביוני. "לא נתיר התקפה על רצון העם המצרי", נכתב בהודעה. סיסי הציב לנשיא ואנשיו שבוע למציאת פתרון למחלוקת.

מוחמד מורסי פתאח סיסי מצרים. רויטרס
הצבא נגד הנשיא? מורסי וסיסי/רויטרס

הצהרתו יוצאת הדופן של שר הגנה המצרי מרמזת על כוונת הצבא להתערב פיזית בהפגנות המתוכננות - ולאו דווקא לטובת הממשלה. מההודעה אין משתמע בבירור אם הצבא המצרי יתייצב לצד המפגינים החילונים או יגן על מוסדות הממשלה שמזוהה עם מפלגת "האחים המוסלמים" של הנשיא מורסי. "טועה מי שחושב שנשתוק אל מול קליעתה של הארץ למשבר שיקשה את השליטה עליה", הוסיף הגנרל סיסי.

הודעתו של שר ההגנה מתקבלת כהתערבות בוטה בעניינים הפוליטיים של מצרים ורמיזה ברורה כי הצבא ייטול לעצמו את השלטון במדינה במקרה שההפגנות ייצאו מכלל שליטה. הגנרל סיסי הדגיש כי הצבא מבקש להימנע מהתערבות בעניינים הפוליטיים של המדינה, אולם אין בכוונתו לאפשר מצב של "מלחמה פנימית".

הפגנות במצרים 8 בפברואר 2013. רויטרס
האחים המוסלמים דוחים את דרישות האופוזיציה. הפגנה במצרים/רויטרס

האופוזיציה החילונית, בראשות "חזית ההצלה" שמאגדת בתוכה את הקבוצות המתנגדות ל"אחים המוסלמים", שוקדת זה כמה שבועות על הכנת ההפגנה ביום ראשון הבא. הדרישה של החזית היא שמורסי יסכים לחיבור חוקה חדשה במקום זו שקיבלה הוועדה שנשלטת על ידי האחים המוסלמים, יסכים להקדמת הבחירות לנשיאות ויעכב את הבחירות לפרלמנט. מורסי והאחים המוסלמים דוחים את הדרישות ובסוף השבוע אף התקיימה הפגנת תמיכה ענקית בנשיא המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully