וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: התובע הכללי שמורסי פיטר ימונה מחדש

27.3.2013 / 16:45

בית משפט במדינה ביטל את החלטת הנשיא, וקבע כי פיטוריו של עבד אל-מגיד מחמוד אינם תקפים. התובע פוטר בנובמבר לאחר שהחליט לא להעמיד למשפט חוזר בכירים ממשטר מובארק

בית משפט לערעורים במצרים הפך היום (רביעי) על כנה את אחת ההחלטות השנויות במחלוקת של הנשיא, מוחמד מורסי, וביטל את פיטוריו של התובע הכללי במדינה, עבד אל-מגיד מחמוד, עליה הורה הנשיא בנובמבר. "קבענו כי ההחלטה אינה תקפה, והורינו למשרד המשפטים למנות את השופט מחמוד מחדש", אמרה השופטת סנא חליל.

התובע פוטר לאחר שהחליט שלא להעמיד לדין בשנית בכירים ממשטרו של מובארק, שהיו מעורבים בירי נגד מפגינים במהלך המהפכה במדינה, ואשר זוכו במשפטם הראשון. החלטתו של התובע, אשר שירת בתפקיד שנים רבות, גררה הפגנות המוניות בקהיר, בהן גם קראו חלק מהמפגינים להפיל את הנשיא. עוד באוקטובר ניסה הנשיא לפייס את המפגינים ולפטר את מחמוד, אולם שופטים במדינה מחו נגד ההחלטה.

עבד אל-מגיד מחמוד, התובע הכללי שפוטר בידי מוחמד מורסי. רויטרס
פוטר לאחר שהחליט לא להעמיד לדין בשנית בכירים ממשטר מובארק. מחמוד/רויטרס

מורסי הורה למנות את מחליף למחמוד - תאלאת עבדאללה, אולם כעת נראה שהמינוי לא ייצא אל הפועל. עם הפיטורים, הוציא מורסי צו המורה על קיום משפט חוזר לבכירים שהיו מעורבים בירי על מפגינים במהלך ההתקוממות. במקביל, הוא הוציא צו האוסר את פיזור מועצת החוקה, ה"שורא", בזמן הקרוב. ניסוח החוקה החדשה של מצרים נתקל בקשיים, בשל חילוקי דעות בין גורמים חילוניים ואיסלמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully