וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה במצרים: "נחרים הבחירות לפרלמנט"

26.2.2013 / 18:10

מנהיגי המפלגות המתנגדות למורסי הצביעו פה אחד על החרמת הבחירות, שאמורות להתקיים בסוף אפריל, בשל חוק שלטענתם מטה אותן לטובת האחים המוסלמים. "הם מנסים לבצע מחטף"

"חזית ההצלה הלאומית", ברית מפלגות האופוזיציה הליברליות והשמאליות במצרים, הודיעה היום (שלישי) כי תחרים את הבחירות לפרלמנט, וטענה כי כתנאי להשתתפותה מוכרח להיות חוק שיבטיח הצבעה חופשית והוגנת. דובר הברית, סאמח עשור, הודיע על ההחלטה בתום פגישה בין מנהיגי הארגונים השונים החברים בה בקהיר. לדבריו, מנהיגי הארגונים הצביעו על ההחרמה פה אחד. הבחירות אמורות להיפתח ב-22 אפריל והן יורכבו מארבעה שלבים.

דובר ברית האופוזיציה האשים בהודעתו את מפלגת האחים המוסלמים, תנועתו של הנשיא מוחמד מורסי, בכך שהיא "מנסה לבצע מחטף פוליטי ולקחת מונופול על המוסדות המצרים". לדברי "חזית ההצלה הלאומית", אחד מחוקי הבחירות מבטיח את הצלחת האחים המוסלמים. "לא יכולות להתקיים בחירות ללא חוק שיבטיח את הגינות התהליך, וללא ממשלה שיכולה להעביר חוק כזה ולזכות באמון העם", אמר הדובר עשור.

מוחמד מורסי, דצמבר 2012. AP
"התהליך מוטה לטובת תנועת הנשיא מורסי"/AP

אם יממשו ארגוני האופוזיציה את החרם, מול האחים המוסלמים יתמודדו רק תנועות בעלות קו איסלמיסטי קיצוני יותר, כמו מפלגת "נור" הסלפית. עם זאת, ארגוני האופוזיציה מקווים שבפרישתם מן המירוץ הם יפגעו בלגיטימיות של הבחירות ושל הפרלמנט.

בסוף השבוע קרא אחד ממנהיגי האופוזיציה במצרים, מוחמד אל-בראדעי, לא לקחת חלק בבחירות לפרלמנט. בהודעה בעמוד הטוויטר שלו כתב אל-בראדעי כי "היום אני חוזר על קריאתי, לא אקח חלק במעשה רמייה". הוא ציין כי גם בבחירות שנערכו ב-2010 תחת משטרו של חוסני מובארק, הוא הביע עמדה זהה, ובכך רמז לשחיתות המשטר הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully