וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: ראש האופוזיציה ויו"ר האחים המוסלמים נפגשו

17.2.2013 / 5:26

בצל המהומות שפרצו במדינה במחאה על ריכוז הסמכויות בידי מורסי, נפגשו הצדדים ודנו בניסיון להפסיק את האלימות, אף שמנהיג האופוזיציה, אל-בראדעי, דחה בעבר הצעות לדיאלוג

סימנים של פיוס? מנהיג האופוזיציה במצרים, מוחמד אל-בראדעי, נפגש אמש (שבת) בקהיר עם יו"ר מפלגת האחים המוסלמים, סעד אל-קטאטני, בניסיון להביא לסיום העימותים בין המפגינים ונציגי השלטון, שהובילו למותם של כ-60 מפגינים ברחבי המדינה מאז תחילת ינואר. העימותים פרצו עם ציון שנתיים להדחתו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארכ, ואף פגעו במאמצי השלטון לקבל הלוואה על סך 4.8 מיליארד דולרים מקרן המטבע הבינלאומית. עד כה דחתה האופוזיציה את האפשרות לשיחות עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי, שנגדו כוונו ההפגנות בחודשים האחרונים במחאה על ריכוז סמכויות השלטון בידיו.

הפגנות במצרים 8 בפברואר 2013. רויטרס
הפגנת המונים במצרים בתחילת החודש/רויטרס

בתחילת החודש התחדשו ההפגנות לרגל יום השנה השני למהפכה במצרים. לפחות 59 בני אדם נהרגו בהפגנות השונות מאז החלו ב-25 בינואר. מאות מפגינים השליכו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר ארמון הנשיאות בקהיר וכוחות הביטחון פיזרו גז מדמיע לעברם. דיווחים דומים נמסרו גם באלכסנדריה. המפגינים מתנגדים לניסיונותיו של מורסי ליטול לעצמו כוח פוליטי נוסף ומוחים על המצב הכלכלי במדינה.

בחודש שעבר חתמה האופוזיציה על הסכם עם האחים המוסלמים שבו גינו את האלימות במדינה. למרות זאת, בתחילת החודש תגברה משטרת מצרים את האבטחה סביב ביתו של אל-בראדעי, לאחר שאיש דת בכיר במדינה הוציא פסק הלכה הקורא להטיל עליו גזר דין מוות. הגברת האבטחה באה גם בעקבות רציחתו של מנהיג האופוזיציה בטוניסיה, שוקרי בלאייד, מעשה שגינתה האופוזיציה המצרית. איש הדת מחמוד שעבאן אמר בהופעה בטלוויזיה כי על ראשי האופוזיציה ייגזר עונש מוות תחת חוקי ההלכה המוסלמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully