וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריחת עד המדינה: לא הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ

עד המדינה בפרשת הבר-נוער שנמלט הלילה מדירת המסתור בה הוחזק יכול עדיין להימלט מישראל תחת זהותו שלו. ברשות האוכלוסין תדרכו את הבקרים בגבול להגביר עירנותם

צילום: טל אנגלנדר, דניאל בוק, שי מכלוף, שלומי גבאי, חדשות 10; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

לעד המדינה בפרשת הבר-נוער שנמלט הלילה (חמישי) מדירת המסתור בה הוחזק תחת שמירת המשטרה לא הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ וקיים חשש שהוא כבר עזב את גבולות המדינה – לא תחת זהות בדויה.

ברשות האוכלוסין וההגירה, האמונה על מעברי הגבול של ישראל, ציינו כי הבקרים במעברי הגבול מתודרכים להגביר עירנותם וכי הם ממתינים להנחיות נוספות מהמשטרה במצוד אחר עד המדינה שהפליל את שלושת החשודים המרכזיים בביצוע הרצח באוגוסט 2009. מהרשות נמסר כי "אם וכאשר יוצא צו עיכוב יציאה במידה ועד המדינה יגיע לאחד המסופים עם דרכונו, לא יורשה לעבור במעבר הגבול ויימסר למשטרה".

עם היודע דבר הבריחה, פתחה המשטרה בחיפושים נרחבים אחר עד המדינה, חיפושים שעדיין נמשכים. אולם, גם החשש שמא יעזוב את גבולות המדינה דרך הים עומד על כנו. מבדיקת וואלה! חדשות עולה כי בנמל חיפה – נמל הים המרכזי של ישראל – לא התקבלו הנחיות ממשטרת ישראל בנוגע להגברת ערנות, או ביצוע כל פעולה אחרת כדי למנוע את בריחתו של העד עליו מבססת המשטרה את התיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אמר שהוא הולך לישון, ונמלט. עד המדינה/מערכת וואלה, צילום מסך

העד היה אמור לצאת הבוקר לחקירה, וכשבדקו את הדירה בבוקר, נמצא שהוא איננו. כפי הנראה, הוא קפץ מהחלון. המשטרה פתחה בחיפושים אחריו. מכר של עד המדינה מסר לוואלה! חדשות כי מאז אתמול הטלפון שלו אינו זמין. במשטרה חוששים שמישהו יצליח לפגוע בו, וגם חוששים שהוא ימלט מהארץ. במשטרה ציינו כי הוא לא עצור והוא יצא מרצונו מהדירה, על אף שהייתה עליו שמירה של בלשי ימ"ר תל אביב מסביב לשעון.

עורך דינו של העד, משה שוחטמן, מסר לוואלה! חדשות בתגובה כי מדובר במחדל נוראי של המשטרה. "אני לא מבין איך הוא הצליח לצאת הוא היה נעול בחדר עם סורגים", אמר עורך הדין. לדבריו, בשלושת הימים האחרונים לא היה לו קשר עם מרשו.

עד המדינה הינו הומוסקסואל מוצהר וקרוב משפחתו של אחד החשודים שנעצרו בפרשה. העד החליט לסייע בפיצוח הפרשה בעודו מרצה עונש מאסר על עבירה שאינה קשורה לנושא הבר-נוער. על פי החשד, הוא סייע לחשודים בתכנון הרצח, וההערכה היא כי הוא החליט "לבגוד" בחבריו שביצעו את הרצח, בין היתר משום שהם הפנו לו עורף ומשום שהרגיש מחויבות לגמול תודה לקהילה בשל נטייתו ובשל הסיוע שקיבל ממנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully