וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ה-FBI: מל"טים מרגלים גם בשטח ארה"ב

20.6.2013 / 10:30

מנהל הבולשת האמריקנית, רוברט מולר, אמר כי מדובר בשימוש נדיר ומצומצם מאוד. בין היתר שימשו מטוסים לתצפת בתחילת השנה על בונקר באלבמה, שאליו נחטף ילד אוטיסט

ארצות הברית עושה שימוש במטוסים לא-מאוישים בשטחה כדי לרגל אחר אזרחיה - כך הודה אמש (רביעי) מנהל האף-בי-איי, רוברט מולר. לדבריו, מדובר בשימוש מצומצם ביותר שנעשה לעתים נדירות מאוד. מולר, שדיבר בסנאט באחד השימועים האחרונים שבהם הוא משתתף לפני פרישתו בסתיו הקרוב, סירב לפרט בנושא.

מאוחר יותר הודיע האף-בי-איי כי המל"טים שימשו לתצפיות על "עצמים נייחים" בלבד, במקרים שבהם נשקפה סכנה ברורה לאנשי אכיפת החוק. על פי הממשל, רשות התעופה האזרחית אישרה כל גיחה בנפרד.

מל"ט MQ-9 ריפר. GettyImages
צילום מתוך מחשב הפעלה של מל"ט אמריקני באפגניסטן/GettyImages

בין היתר, נמסר כי מל"ט שימש בחודש פברואר השנה לתצפית בזמן מצור החטיפה באלבמה, כאשר גבר התבצר בבונקר עם ילד אוטיסט שחטף מאוטובוס הסעות. עד כה, לא אישרה ארצות הברית את הטענות על ריגול פנימי באמצעות מל"טים. הממשל הכיר רק בתצפיות אוויריות באזור הגבול עם מקסיקו, כדי למנוע חדירת מהגרים.

בתחילת החודש, עובד לשעבר של הסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית, אדוארד סנודן, הדליף לעיתונות את קיומה של מערכת "פריזם" למעקב אחר אזרחים. מאז, עושה וושינגטון מאמצים רבים לפרט את מדיניות הביטחון שלה. אמש, בנאומו בברלין, אמר הנשיא ברק אובמה כי הממשל קיים עבור האזרח ולא ההפך, וכי החירות היא ערך חשוב שיש להגביר את השקיפות לגביו. לדבריו, הוא תומך ב"דיון פתוח" בנושא.

לקריאה נוספת
מדוע צינזרה התקשורת האמריקנית מידע על בסיס מל"טים סודי?
מסמך סודי חושף: כך התיר הממשל לחסל אזרח אמריקני

נשיא ארה"ב ברק אובמה נואם בשער ברנדנבורג, ברלין. יוני 2013. רויטרס
אובמה, אמש לפני נאומו בשער ברנדנבורג בברלין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully