וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "הכניסה של חרדים לשוק העבודה – זריקת מרץ"

שר האוצר אמר את הדברים בוועידת הנשיא בירושלים והשווה את המהלך לעלייה מברית המועצות ב-91'. בנוסף, התייחס לריכוזיות וקרא ל"רפורמות לשיפור התחרותיות במשק"

צילום: Go-Live, עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד

שר האוצר יאיר לפיד נאם בצהריים (רביעי) במסגרת ועידת הנשיא בבנייני האומה בירושלים. "יש משהו ב-DNA הישראלי, או – למעשה – בביוגרפיה של העם היהודי, שמתאים במיוחד לעידן הידע", אמר לפיד במליאה שכותרתה "האם מחר יהיה יותר טוב". "הזיכרון היהודי הקולקטיבי, שנוצר ושוכלל במאות רבות של שנים של לימודי תלמוד ותורה, מסתכל על אוטוסטרדת המידע, והכל נראה לו מוכר: הלינקים בין נושא לנושא, התפיסה האינטואיטיבית של ה-DATA, היכולת לחפור עוד ועוד באותו מקום ולמצוא בתוכו שוב ושוב דברים חדשים. וכשזה קיים ביסודות שלך, כשאתה יודע להשתנות, הקשיים שאתה חווה הם רק תקלות קלות", הוסיף.

שר האוצר התייחס לסוגיית התעסוקה במגזר החרדי: "המהלך הגדול שאנחנו עושים כדי לגרום לציבור החרדי להיכנס לשוק העבודה נתפס היום כפתרון של בעיה, או כמהלך חברתי, אבל הוא קודם כל הזדמנות כלכלית גדולה. הצעירים החרדים הקדישו את חייהם לידע ולמידע, הם יודעים לחשוב והם יודעים לחקור, ואם אנחנו רוצים ליצור פה כלכלה המבוססת על חדשנות ויצירתיות, הכניסה שלהם לשוק העבודה היא זריקת מרץ שאפשר להשוות אותה רק למה שקרה ב-1991, כשלמעלה ממיליון עולים משכילים וחרוצים הגיעו הנה מברית המועצות לשעבר והרימו את הכלכלה הישראלית. העוצמה והגמישות האינטלקטואלית של הצעירים החרדים, כשהיא משולבת בחדשנות וביכולת של המשק הישראלי, הולכים לשנות – שוב – את החברה הישראלית".

נושא: יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד. מאי 2013. טלי מאייר
"המהלך הגדול שאנחנו עושים כדי לגרום לציבור החרדי להיכנס לשוק העבודה נתפס היום כפתרון של בעיה, או כמהלך חברתי, אבל הוא קודם כל הזדמנות כלכלית גדולה", לפיד/טלי מאייר

לפיד דיבר על הריכוזיות במשק. "באותה דרך, הצעדים שאנחנו עושים כדי לשפר את התחרותיות במשק – רפורמות בתחומים של התעופה האזרחית, הרכב, המזון, התקינה– הם דרמטיים, אבל הסיבה היחידה לכך שהם דרמטיים, היא שכל אזרח ישראלי, בין אם הוא תומך במהלכים האלה או לא, יודע שהם יקרו", אמר לפיד. "הם יקרו, כי זו הדרך בה אנחנו עושים דברים, מפני שיכולת ההשתנות שלנו היא הקבוע היחיד בחברה הישראלית".

את האירוע הנחה העיתונאי אורן נהרי ולקחו בו חלק ד"ר דיוויד ב. אגוס מארה"ב, פרופסור לרפואה ולהנדסה בבית-הספר לרפואה באוניברסיטת דרום קליפורניה, פרופ' דניאל גילברט מארה"ב, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת הרווארד ואייאן חירסי עלי מסומליה, עמיתה במכון אנטרפרייז האמריקני והמייסדת של מוסד AHA, ארגון לזכויות נשים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

פרס לקלינטון: "אתה המנהיג האהוב ביותר"

במסגרת מליאת הבוקר של ועידת הנשיא קיבל היום נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון את עיטור הנשיא משמעון פרס. המליאה, שכותרתה: "מנהיגות שעושה את ההבדל בעיצוב המחר", עסקה בסדר יומם של מנהיגים ברחבי העולם. "לא הייתי ממליץ לאף אחד להמשיך בדרכי מנהיגי העבר. היום מנהיגים הם משרתים, לא שליטים", אמר פרס.

"אתה המנהיג האהוב ביותר, חבר אמת של כל האנושות ובייחוד של העם היהודי", אמר פרס לקלינטון במעמד הענקת הפרס. "המתנה שלך לישראל היא שפתרון שתי מדינות אינו פנטזיה והפתרון האחר הוא פנטזיה. כולנו כאן קוראים לך חבר".

נשיא המדינה מעניק לביל קלינטון את "עיטור הנשיא" היום בטקס מיוחד בסופה של מליאת הפתיחה החגיגית של ועידת הנשיא.. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
קלינטון ופרס בטקס הענקת עיטור הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בטרם עלייתו לדבר, זכה קלינטון לחזות בסרטון שהוכן עבורו וסוקר תחנות דרך משמעותיות בחייו. "לא זיהיתי את האדם הצעיר שהייתי (בסרט), חלק מהדברים צריכים להישמר לאחר שבן אדם חולף מן העולם", אמר קלינטון, שהתקבל במחיאות כפיים סוערות. "אני מודה על קבלת הפרס, בגלל אלה שקיבלו אותו בעבר, ומשום שפרס הוא חבר אישי שלי".

"עלינו להמשיך לדחוף את דמיוננו ולהרחיב את הגדרות הקהילה. ההגבלות בליבנו ובמוחנו. אנו חיים בתקופה שכמעט כל המחסומים מוסרים", אמר קלינטון. "מי שבקבוצה שלנו הוא 'אנחנו', כל השאר זה 'הם'. כל ההיסטוריה האנושית הייתה קרב מתמיד על ההגדרה מי 'אנחנו' ומי 'הם'. זה כופה אחריות כבדה להרחיב את ההגדרות של מי 'אנחנו' ולצמצם את מי 'הם'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully