וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לקלינטון: "סייעת למוטט חומות מול שכנינו"

פרס העניק לנשיא ארה"ב לשעבר את עיטור הנשיא: "אתה חבר אמת של כל האנושות, ובייחוד של העם היהודי". קלינטון השיב: "צריך להרחיב את הגדרות הקהילה ולהסיר מחסומים"

צילום: Go-Live, עריכה: גדי וינסטוק

בחגיגות של פרס, כולם מקבלים פרסים: במסגרת מליאת הבוקר של ועידת הנשיא קיבל היום (רביעי) נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון את עיטור הנשיא משמעון פרס. המליאה, שכותרתה: "מנהיגות שעושה את ההבדל בעיצוב המחר", עוסקת בסדר יומם של מנהיגים ברחבי העולם. "לא הייתי ממליץ לאף אחד להמשיך בדרכי מנהיגי העבר. היום מנהיגים הם משרתים, לא שליטים", אמר פרס.

"אתה המנהיג האהוב ביותר, חבר אמת של כל האנושות ובייחוד של העם היהודי", אמר פרס לקלינטון במעמד הענקת הפרס. "המתנה שלך לישראל היא שפתרון שתי מדינות אינו פנטזיה והפתרון האחר הוא פנטזיה. כולנו כאן קוראים לך חבר".

"היית המנהיג הראשון בתקופה של גלובליזציה וזיהית את יתרונותיה ואת חסרונותיה", המשיך נשיא המדינה. "האמפתיה שלך חצתה גבולות, מאירלנד הצפונית לבלקן, מאפריקה למזרח התיכון. השקעת בחכמה למען מיטוט חומות בינינו לבין שכנינו. לא השגת פחות מחוץ לנשיאות מאשר בנשיאות".

נשיא המדינה מעניק לביל קלינטון את "עיטור הנשיא" היום בטקס מיוחד בסופה של מליאת הפתיחה החגיגית של ועידת הנשיא.. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
"האמפתיה שלך חצתה גבולות", פרס וקלינטון בטקס הענקת עיטור הנשיא/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

בטרם עלייתו לדבר, זכה קלינטון לחזות בסרטון שהוכן עבורו וסוקר תחנות דרך משמעותיות בחייו. "לא זיהיתי את האדם הצעיר שהייתי (בסרט), חלק מהדברים צריכים להישמר לאחר שבן אדם חולף מן העולם", אמר קלינטון, שהתקבל במחיאות כפיים סוערות. "אני מודה על קבלת הפרס, בגלל אלה שקיבלו אותו בעבר, ומשום שפרס הוא חבר אישי שלי".

"עלינו להמשיך לדחוף את דמיוננו ולהרחיב את הגדרות הקהילה. ההגבלות בליבנו ובמוחנו. אנו חיים בתקופה שכמעט כל המחסומים מוסרים", אמר קלינטון. "מי שבקבוצה שלנו הוא 'אנחנו', כל השאר זה 'הם'. כל ההיסטוריה האנושית הייתה קרב מתמיד על ההגדרה מי 'אנחנו' ומי 'הם'. זה כופה אחריות כבדה להרחיב את ההגדרות של מי 'אנחנו' ולצמצם את מי 'הם'".

נשיא ארה"ב לשעבר הביא כדוגמא לכישלון אישי בזמן כהונתו את רצח העם ברואנדה וסיפר כי כיום הוא משקיע באמצעות הקרן שהקים. "בין הישראלים הפלסטינים יש מספיק סיבות לאי אמון, אתם עשירים והם עניים, בעיות לאורך הגבולות. הלקח שלמדתי – שראיתי ברואנדה – אם אתם מחויבים לחלוק עתיד, עליכם להחליט איזה עתיד הוא יהיה. לא יהיה 'תיקון עולם' עם 'אנחנו' ו'הם'. אין פתרון מושלם, יש מחויבות מושלמת להרחיב את הגדרת 'אנחנו' ולצמצם את 'הם'".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חגיגות יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013. עומר מירון
"אני מודה על קבלת הפרס, בגלל אלה שקיבלו אותו בעבר, ומשום שפרס הוא חבר אישי שלי", אמר קלינטון. הזמרת ברברה סטרייסנד ופרס, אמש/עומר מירון

קלינטון, הנשיא ה-42 של ארה"ב, קיבל את העיטור על פועלו במסגרת קרן וויליאם ג'. קלינטון, אותה ייסד לאחר שעזב את הבית הלבן, במגמה לשפר את הבריאות הגלובלית, לחזק משקים, לקדם אורח חיים בריא יותר של ילדים ולהגן על הסביבה על ידי טיפוח שותפויות בין ממשלות, עסקים, ארגונים לא-ממשלתיים ואזרחים פרטיים. הוא גם פעל לצד הנשיאים הקודמים ג'ורג' בוש האב וג'ורג' בוש הבן, במאמצים להקל על נזקי אסונות הטבע של הצונאמי בדרום אסיה, הוריקן קתרינה בארה"ב ורעידת האדמה בהאיטי.

יושב ראש של כבוד בוועידת הנשיא החמישית אהרון פרנקל פתח את הבוקר והעיתונאית דנה וייס הנחתה את האירוע, במסגרתו נאמו מלבד פרס וקלינטון גם ראש ממשלת בריטניה לשעבר ושליח הקוורטט למזרח התיכון טוני בלייר, וראש עיריית שיקגו רם עמנואל.

"מדינה אחת - היא הפנטזיה"

בלייר אמר בנאומו כי "השאיפות של איראן וייצוא הטרור באזור הן איום ועלינו להתגבר על האיום בנחישות". עם זאת, הוסיף בלייר כי "כל התערבות צבאית היא בעייתית ואף אחד לא רוצה אותה, אך איראן גרעינית היא הברירה האחרונה ואסור שזה יקרה".

בנוגע לפתרון שתי המדינות אמר בלייר כי "חלק אומרים שפתרון שתי מדינות הוא פנטזיה, אני אומר שמדינה אחת היא הפנטזיה". לדבריו, "שלום הוא חשוב, הוא מצב תודעתי. על ישראל לראות במדינה פלסטינית חיונית - לא כפרס על התנהגות הטובה של פלסטינים, אלא כצורך אסטרטגי עבורה. על הפלסטינים להכיר בזכותה של ישראל להתקיים ולסיים את הקונפליקט".

חגיגות יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013. עומר מירון
נתן לקלינטון את העיטור האזרחי הגבוה במדינה. פרס/עומר מירון

ראש עיריית שיקאגו, רם עמנואל, התייחס לסוגיה המדינית ואמר כי "אפשר להסתכל על כל המשברים ולבקש עוד זמן. אך זמן לא מוענק למנהיג. בכל אתגר צריך למצוא הזדמנות, זה מה שמנהיג עושה. יש התמקדות גדולה בהליך השלום במקום ביתרונות השלום. צריך להזכיר לאנשים מה המטרות".

חגיגות יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013. עומר מירון
פרס בחגיגות בבנייני האומה/עומר מירון

אמש הגיעו חגיגות ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס לשיא נוסף. האירוע המרכזי לציון הולדתו של אחד הישראלים המוכרים בעולם נערך בבנייני האומה בירושלים, וכיאה לאדם במעמדו של הנשיא, השתתפו בו שורה של פוליטיקאים, זמרים ושחקנים. לצד פרס וקלינטון, הסתופפו בכיסאות הכבוד מכובדים רבים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בלייר, הזמרת ברברה סטרייסנד, שחקני הקולנוע רוברט דה נירו ושרון סטון וכן שלמה ארצי, אייל גולן ועדי אשכנזי.

חתן השמחה הודה לאורחיו הרבים. "יחד עשינו דרך ארוכה ומרגשת. אני מעריך עד מאוד שהחלטתם לציין את יום הולדתו של אדם, שכל חטאו הוא שנוספה לו עוד שנה אחת. בילדותי, ישראל הייתה יותר אגדה ממציאות", אמר הנשיא. "היא בקעה מתוך חלום והיא גדולה היום מחלומה. מתוך תהומות השואה התרוממנו אל פסגות שהן מעל לקו הרקיע של ההיסטוריה. זה היה מסע ארוך, כרוך במחיר דמים כבד מנשוא. ידענו שבע מלחמות ועמדנו בכולן".

חגיגות יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013. עומר מירון
חגיגות יום הולדתו ה-90 של נשיא המדינה שמעון פרס, 18 ביוני 2013/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully