וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב, שחיתות וריגול אחר אשתו: כך נפל מנהיג צ'כיה

17.6.2013 / 8:07

פטר נצ'אס נאלץ להתפטר לאחר שנחשף כי ראש לשכתו השתמשה בסוכנויות המודיעין כדי לרגל אחר האישה הראשונה. בפשיטת המשטרה התגלו עשרות קילוגרמים של זהב

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ראש ממשלת צ'כיה פטר פטר נצ'אס נאלץ להתפטר אמש (ראשון) לאחר שנחשפה פרשה שכללה את עוזרתו הקרובה. נצ'אס התפטר ימים לאחר שהוגשו אישומים נגד ראש לשכתו, יאנה נגיובה, בחשד ששיחדה חברי פרלמנט והשתמשה בסוכנויות המודיעין כדי לרגל אחר אנשים. בין קורבנות פרשת הריגול, כך על פי עורכי הדין המעורבים בפרשה, הייתה אשתו של ראש הממשלה, רדקה, ממנו הוא מתגרש. נצ'אס טען כי לא ידע דבר על המעקבים, אך האישומים היו כה "רעילים" מבחינת שותפיו בקואליציה, שנראה כי לא יוכלו להמשיך ולתמוך בו.

בחשיפת פרשת השחיתות שהפילה את נצ'אס פשטו כ-400 שוטרים על משרדי הממשלה, כספות ומקומות נוספים. בחיפושים שנערכו 31 שעות ואיתרו כשישה מיליון דולרים במזומן ועשרות קילוגרמים של זהב – אך לא ציינו למי שייך הממון. עורכי דינה של ראש הלשכה, הנמצאת במעצר, אמרו כי היא מכחישה חלק מהאישומים נגדה, ובנוגע ליתר – היא טוענת כי פעלה מכוונה טובה.

ראש הלשכה של ראש ממשלת צ'כיה 14 ביוני 2013. רויטרס
מכחישה חלק מהאישומים. נגיובה/רויטרס

לא ברור מי יחליף את ראש הממשלה ועל פי החוקה הצ'כית, כל הממשלה תיאלץ להתפטר. לדברי נצ'אס, מפלגתו תנסה להרכיב ממשלה חדשה בראשות אדם אחר עד הבחירות בשנה הבאה. עם זאת, לא ברור אם תכנית זו תזכה לתמיכה בפרלמנט.

לפני שני עשורים התחוללה בצ'כיה "מהפכת הקטיפה" שהפילה את המשטר הקומוניסטי והחליפה אותו בדמוקרטי. אך בשנים שלאחר מכן הייתה המדינה שקועה בפרשות שחיתות. לנשיא, מילוש זמאן, יהיה תפקיד חשוב בהחלטה מי ייקח את השלטון במקום נקאס. אם לאחר שלושה ניסיונות לא תוקם ממשלה חדשה או שהפרלמנט יחליט להתפטר יתקיימו בחירות מוקדמות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully