וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: צו מעצר נגד ראש הממשלה, הבירה משותקת

רויטרס

15.1.2013 / 15:21

טלטלה במדינה: בית המשפט העליון הוציא צו מעצר נגד רג'ה פרבז אשרף בגין פרשת שחיתות הנחקרת זה שנה. במקביל, מטיף ששב מהגלות מסית את ההמונים נגד הממשלה - ובעד הצבא

בית המשפט העליון של פקיסטן הורה הבוקר (שלישי) לעצור את ראש הממשלה, רג'ה פרבז אשרף, ולחקור אותו ועוד 15 פקידים בכירים באשמת שחיתות. הצווים, הקשורים לחקירה המתנהלת זה שנה, ניתנו ברקע הפגנות סוערות שהתקיימו בבירה איסלמבד ובזמן שהמונים התקהלו מסביב לפרלמנט בדרישה לפזר את הממשלה, ולהרכיב ממשלה חדשה כדי לדחות את הבחירות שצפויות להתקיים בחודש מאי. כשהתקבלה השמועה על ההחלטה לעצור את ראש הממשלה, הגיבו המפגינים בצהלות.

אשרף מכחיש את ההאשמות לפיהן קיבל שוחד מקבלנים של חברות חשמל בזמן שכיהן כשר לענייני מים בשנת 2010, ועורכי דינו צפויים לבקש צו שיבקש את עיכוב הבאתו למעצר. לפי פרשנים משפטיים, ההליכים נגדו אינם אמורים בהכרח לגרור את התפטרותו, אך הם עלולים לפגוע בו פוליטית לקראת הבחירות. קודמו בתפקיד של ראש הממשלה, יוסוף רזה גילאני, נאלץ לפרוש בשנה שעברה אחרי שהורשע בביזוי בית המשפט בתיק שחיתות שניהל נגד הנשיא, אסיף עלי זרדרי.

הפגנות בפקיסטן נגד הממשלה. איסלמבד, 15-14 בינואר 2013. רויטרס
מסוק צבא מסייר מעל קהל המפגינים/רויטרס

לכאורה, אין קשר בין ההפגנה להחלטה לפרסם את צווי המאסר, אך צירוף הזמנים גרם לשיתוק הבירה איסלמבד, בשל פקקי תנועה וחסימות שהציבה משטרת ההפגנות. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי מרבית בתי הספר בעיר נסגרו וכי רשתות הסלולר שובשו מחשש שישמשו אנשי טליבן ואל-קאעדה להפעיל פצצות שיוטמנו בקהל המפגינים.

ההפגנות הסוערות נמשכות זה כמה ימים בפקיסטן ומובלות על ידי איש-דת בכיר, שרבים טוענים שהוא משמש שופר לקציני הצבא, המבקשים להפיל את הממשלה ולהשתלט עליה, ולרבים מהם יש השפעה על מערכת המשפט שהורתה לעצור את ראש הממשלה.

הפגנות בפקיסטן נגד הממשלה. איסלמבד, 15-14 בינואר 2013. רויטרס
מנהיג המפגינים, המטיף הסופי קדרי/רויטרס

המטיף, מוחמד טאהירול קדרי, איש דת סופי ששהה בגלות בקנדה ושב לאיסלמבד רק לפני שבועיים, הסית בשבוע האחרון את ההמונים ברחובות, ותבע מהממשלה להנהיג רפורמות דמוקרטיות ולשים קץ לשחיתות במנגנונים המסואבים. הוא הציב לראש הממשלה רג'ה פרבז אשרף ולנשיא זרדרי אולטימום להתפטרות, ומשלא נענו לדרישתו, אמר כי "הצבא ומערכת המשפט צריכים להיות מעורבים בכינון ממשלה חדשה".

פקיסטן, החמושה בנשק גרעיני, הייתה מעורבת בימים האחרונים שוב בעימות גבולות עם הודו, במהלכה נהרגו שלושה חיילים. הודו טוענת כי החיילים הפקיסטנים ערפו את ראשו של אחת ההרוגים. רמטכ"ל הצבא ההודי אמר כי "נשקלת התגובה המתאימה", וציין כי "זו לא הפעם הראשונה" שגופות של חיילי הצבא ההודי מתגלות ערופות באזור הגבול.

הפגנות בפקיסטן נגד הממשלה. איסלמבד, 15-14 בינואר 2013. רויטרס
שוטרים וחיילים מול בית הפרלמנט באיסלמבד/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully