וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין: אין מקום לפתוח בהליך פלילי נגד הסופרלנד

היועץ המשפטי לממשלה נימק את החלטתו בכך שהנהלת הפארק, שהפרידה בין תלמידים ערבים ליהודים, התנצלה והצהירה "על כוונתה לחדול ממדיניותה המפלה לאלתר"

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט היום (ראשון) לא לנקוט צעדים פליליים נגד מנהלי פארק השעשועים "סופרלנד" בראשון לציון, בגין פרשת ההפרדה בין תלמידים יהודים לערבים, "נוכח ההתנצלות הפומבית של הנהלת הפארק והצהרתה על כוונתה לחדול ממדיניותה המפלה לאלתר". בחודש שעבר התחוללה סערה ציבורית בעקבות חשיפת וואלה! חדשות, לפיה הנהלת הפארק הפלתה לרעה את תלמידי בית ספר התיכון ל"ב אג'יאל ביפו, בעת שמחנך הכיתה ניסה להזמין כרטיסים לפארק השעשועים, אך נענה בסירוב בשל מוצאו הערבי.

בעקבות פרסום הפרשה פנתה שרת המשפטים, ציפי לבני, לווינשטיין בבקשה להנחות את גופי התביעה והאכיפה לבדוק אם המקום הפלה תלמידים ערבים. "אם העובדות נכונות, זהו סימפטום חמור של דמוקרטיה חולה וצריך לטפל בכל תופעה כזו בחומרה", אמרה השרה. לבני הוסיפה כי בכוונתה להגיש הצעת חוק הקובעת שאפליה היא עבירה פלילית ושתאפשר נקיטת צעדים חמורים נגד ביטויי אפליה, גזענות והדרה, בין שמדובר בנשים, ערבים או עולים.

יהודה וינשטיין. דודו ועקנין, ספק 500
לא יפתח בהליך פלילי. וינשטיין/ספק 500, דודו ועקנין

בהחלטתו שלא לפתוח בהליכים פליליים ציין היועץ המשפטי לממשלה כי "על דרך הכלל – נפרד אינו שווה. הפרדה בין קבוצות בשל מאפיין קבוצתי, כמו דת או מין, מבלי שתהיה ניתנת להצדקה מכוח שונות רלוונטית ומבלי שתעמוד בהגנות הקיימות בחוק בהקשר זה, היא הפרה פסולה של עקרון השוויון". לדבריו, "העובדה כי השירות לא נשלל כליל אלא מסופק בדרך של הפרדה על בסיס לאום, אין בה כדי לרפא את הפסול".

הכניסה לסופרלנד, מאי 2013. דרור עינב
פארק השעשועים סופרלנד/דרור עינב

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת טענה סמנכ"לית הפארק, פאני ברוך, כי מקורה של ההפרדה היא בדרישה של בתי הספר השונים. "יש בעיה כשבאים בני נוער שהם בגיל קצת בעייתי. מדובר בימים בודדים שהם באים לעשות את מסיבת הסיום, ובפעם הראשונה נפגשים נוער יהודי עם נוער ערבי. היו מקרים של אלימות", אמרה. היא הוסיפה: "אני רוצה לציין את זה שמשני המגזרים פנו אלינו. יש לנו יומיים של מגזר כזה ויומיים של מגזר כזה, וברגע שהבנו בפעם הראשונה שיש מישהו שנפגע מזה, נתנו הוראה חד משמעית להפסיק עם זה - אפילו יצרנו קשר עם משרד החינוך".

חאלד שקרא, מורה לאנגלית בבית הספר, אשר חשף את ההפרדה, גינה את התגובה של הסופרלנד שלטעמו מעודדת אפרטהייד. "הם אומרים שהם מנסים למנוע חיכוכים בין בני נוער? אני לא מקבל את זה. שיכניסו יותר עובדים שימנעו קטטות. כמחנך אני מנסה שנה שלמה להעביר באמונה שצריך דו קיום. עמדתי מולם והנחלתי להם ערכים הכי בסיסיים והומניסטיים, וכשאני יוצא החוצה למציאות אני נתקל בדבר הכי גזעני שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully