וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופרלנד מודה: "היו ימים נפרדים גם לחרדים"

3.6.2013 / 11:51

בדיון בוועדת החינוך בכנסת על הגזענות בפארק השעשועים, אמרה נציגת הסופרלנד שההפרדה החלה כבר לפני 3 שנים. מנהל בית הספר ביפו, שתלמידיו הופלו: "סימבולי למה שקורה בארץ"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

ועדת החינוך של הכנסת דנה כעת (שני) בתופעת הגזענות בפארק השעשועים "סופרלנד" שבראשון לציון. הדבר התפרסם בוואלה! חדשות לאחר שמורה מבית ספר ערבי ביפו ביקש לתאם יום כיף במקום נדחה, לדבריו לאחר שהטלפנית הבחינה במבטא שלו. כשהציג עצמו כיהודי, הסכימו במוקד ההזמנות לתאם עמו מועד הגעה.

ההפרדה הגזענית הובילה לשורת תגובות נזעמות בציבור וגם בקרב המערכת הפוליטית. היום, כאמור הגיע הנושא עד הכנסת. "גזענות היא מחלה ממארת ומסוכנת מאד ופוגעת בסופו של דבר בחברה שבה לא מוקיעים אותה ולא עוסקים בהדברתה, לכן מצאנו לנכון לקיים את הפגישה", אמר בפתח הישיבה, יושב הראש ח"כ עמרם מצנע (התנועה).

ג'לאל טוחי, מנהל תיכון ל"ב אג'יאל ביפו, שתלמידיו הופלו על ידי הסופרלנד, אמר: "אין לי שום כעס נגד סופרלנד, הוא סימבולי למה שקורה במדינה. המסר שרציתי להעביר הוא שלא נעבור על זה בשתיקה. התגובות שקיבלתי מחממות את הלב ומראות שיש עוד תקווה. מבחינתי, העשייה פה מסכמת את לבו של העניין - די להפרדה של גזע, מין ודת". טוחי הוסיף כי הוא לא מקבל את הטיעון שבו השתמשו אנשי הסופרלנד, ש"הצדיק" לכאורה את ההפרדה. "לא הבנתי את הדרישה שלהם. בגלל שהצעירים היהודים והערבים עלולים להתקוטט - צריך להפריד? אנחנו חיים במשותף, כמו ביפו - יהודים וערבים באותם בניינים".

חאלד שקרא, מורה לאנגלית בבית הספר, אשר חשף את ההפרדה, גינה את התגובה של הסופרלנד שלטעמו מעודדת אפרטהייד. "הם אומרים שהם מנסים למנוע חיכוכים בין בני נוער? אני לא מקבל את זה. שיכניסו יותר עובדים שימנעו קטטות. כמחנך אני מנסה שנה שלמה להעביר באמונה שצריך דו קיום. עמדתי מולם והנחלתי להם ערכים הכי בסיסיים והומניסטיים, וכשאני יוצא החוצה למציאות אני נתקל בדבר הכי גזעני שיש".

הכניסה לסופרלנד, מאי 2013. דרור עינב
לאחר הגינויים, הדיון בוועדת החינוך של הכנסת. הסופרלנד/דרור עינב

סמנכ"לית סופרלנד, פאני ברוך, השיבה לטענות נגד פארק השעשועים וחזרה על העמדה לפיה מקורה של ההפרדה בדרישה של בתי הספר השונים. "יש בעיה כשבאים בני נוער שהם בגיל קצת בעייתי. מדובר על ימים בודדים שהם באים לעשות את מסיבת הסיום, ובפעם הראשונה נפגשים נוער יהודי עם נוער ערבי. היו מקרים של אלימות", אמרה. "אני רוצה לציין את זה שמשני המגזרים פנו אלינו. יש לנו יומיים של מגזר כזה ויומיים של מגזר כזה וברגע שהבנו בפעם הראשונה שיש מישהו שנפגע מזה, נתנו הוראה חד משמעית להפסיק עם זה - אפילו יצרנו קשר עם משרד החינוך".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"החברה הישראלית היא סופרלנד אחד גדול"

בתשובה לשאלה של ח"כ חנין זועבי (בל"ד) מתי החל נוהל ההפרדה בפארק, אמרה ברוך כי לא מדובר בנוהל - אך ציינה כי החלוקה לימים נפרדים החלה כבר לפני שנתיים או שלוש. היא סיפרה כי היו ימים נפרדים גם לציבור החרדי. "תארו לעצמכם כמה בתי ספר הופרדו וידעו שקיים נוהל כזה, ואף אחד לא זעק. זה מתרחש כבר שלוש שנים. גם בתי ספר יהודים קיבלו את זה כמובן מאליו. זו אפילו לא תופעה, זו המציאות והיא לא טובה", אמרה ח"כ זועבי. ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל) הוסיף: "החברה הישראלית היא סופרלנד אחד גדול. החברה היא כל כך גזענית שזה בכל מקום".

נציגת משרד המשפטים בדיון אמרה כי המשרד והיועץ המשפטי לממשלה "רואים בחומרה כל גילויי גזענות ואפליה ומתכוונים לפעול במלוא הכלים שעומדים לרשותם בנושא". לדבריה, בנוגע לעניין הסופרלנד, ובשל פנייתה של שרת המשפטים ציפי לבני, תתקיים בימים הקרובים ישיבה בראשות היועץ יהודה וינשטיין וגורמים נוספים - במסגרתה ייבחנו מלוא ההיבטים המשפטיים של הנושא. "בימים הקרובים עומד משרד המשפטים להפיץ תזכיר לתיקון חוק שעוסק בקביעת איסור פלילי על כל ביזוי או השפלה של אדם במטרה למנוע ממנו קבלה של שירות ציבורי".

אירוע סופרלנד של Summer Love קוקה קולה. דייב שחר
הבילוי בפארק הפך לדיון על גזענות/דייב שחר

אתמול התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה לאירוע: "אני מבקש לגנות שתי תופעות שראינו בימים האחרונים של גזענות כלפי ערבי ישראל ומעשי פורענות נגד פלסטינים שלא הייתה להם שום הצדקה. אנו דוחים בשעת נפש את התופעות הללו ואנו נפעל בחוק על מנת למנוע תופעות כאלה".

  • עוד באותו נושא:
  • סופרלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully