וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף אזהרת ארדואן: המפגינים שבים לכיכר טקסים

16.6.2013 / 1:13

לאחר שפונו בכוח על ידי המשטרה, אלפי בני אדם החלו להקים בריקדות בשדרה המובילה לכיכר שבמרכז איסטנבול; בתוך כך הודיע ארגון עובדים שיפתח בשביתה בתגובה לפינוי המפגינים

חרף האולטימטום של ארדואן: אלפי בני אדם שבים ומתאספים הלילה (ראשון) במרכז איסטנבול שבטורקיה, ומקימים בריקדות בשדרה מרכזית המובילה לכיכר טקסים. לדברי עד ראייה, כוחות המשטרה ירו גז מדמיע סביב הכיכר בניסיון למנוע מהמפגינים לשוב ולהתאסף במקום, הסמוך לפארק גזי ההיסטורי, שעבודות הפיתוח בו הציתו לפני שבועיים הפגנות המונים ברחבי המדינה נגד הממשלה.

ההפגנות בטורקיה - כותרות אחרונות
למרות המחווה של ארדואן: "לא נעזוב את פארק גזי"
ארדואן במסר פייסני: נקפיא התכנית להריסת הפארק
רגע האמת: אחרי שאיים, ארדואן נועד עם המפגינים

הפגנות ועימותים עם שוטרים מול כיכר טקסים, איסטנבול, טורקיה. 11 ביוני 2013. רויטרס
עימותים בכיכר טקסים שבאיסטנבול, בשבוע שעבר/רויטרס

מוקדם יותר פינו כוחות המשטרה בכוח מפגינים ששהו בכיכר, שעות בודדות לאחר שראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר את המפגינים בפארק גזי ובכיכר טקסים כי אם לא יתפנו מהפארק לפני הפגנת מפלגת השלטון (ה-AKP) המתכוננת להיערך היום, הם יפונו בכוח על ידי כוחות הביטחון. את הדברים אמר ארדואן במהלך הפגנת תמיכה בממשלתו בבירה אנקרה.

למרות האזהרות: המפגינים נשארים בכיכר טקסים. רויטרס
מפגינים במחנה האוהלים שהוקם בכיכר, בסוף השבוע/רויטרס

בתוך כך אחד מארגוני העובדים המרכזיים בטורקיה הכריז אמש על שביתה כללית המתוכננת ליום שני, עקב פשיטת המשטרה על כיכר טקסים ופינוי המפגינים. ארגון עובדים מרכזי נוסף התכנס הלילה כדי להחליט אם להכריז גם כן על שביתה.

לאחר לילה של דיונים הודיעו אתמול בבוקר המפגינים בפארק גזי כי לא יעזבו את המקום, שהפך לסמל המחאה. "אנו נמשיך בהתנגדות שלנו מול כל עוול וחוסר צדק שמתרחש במדינה שלנו", אמרו נציגי קבוצת המפגינים לאחר שבילו את הלילה בשיחות עם המפגינים שלנים בפארק.

מפגינים בפארק גזי. רויטרס
מפגינים בפארק גזי/רויטרס

לדבריהם, הם ימשיכו את ההפגנות שלהם לאחר שהממשלה לא הבטיחה את שחרורם של מפגינים שנעצרו. "הממשלה התעלמה מדרישות ברורות וראויות מאז תחילת ההתנגדות. הם ניסו להתגרות בנו ולפגוע בלגיטימיות שלנו", נמסר מארגון הגג של המפגינים. "אנו ממשיכים לשמור על הפארק", אמרה מוסלה יאפיסי, דוברת הארגון, שנשאלה האם המפגינים שוקלים נסיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully