וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: "איראן תישפט לפי מעשיה בתחום הגרעין"

בישראל הגיבו בספקנות לשינוי שיביא נצחונו של המועמד המתון יחסית חסן רוחאני באיראן: "נבחר מרשימה של חמינאי". ארה"ב: "מקווים כי הממשלה תאזין לרצונו של העם האיראני"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הכל צפוי והרשות לא נתונה: בישראל לא התרגשו אמש (שבת) מבחירתו של המועמד המתון יחסית, חסן רוחאני, לנשיא איראן החדש ומהתמיכה המוחלטת לה זכה שהיוותה הפתעה גדולה. "הנשיא החדש באיראן נבחר מתוך רשימת מועמדים שאישר האייתוללה חמינאי, המנהיג העליון של איראן", כך הודיע הערב דובר משרד החוץ יגאל פלמור. "מועמדים שלא התאימו להשקפת עולמו הקיצונית נפסלו. תכנית הגרעין האיראנית נקבעה עד היום על ידי חמינאי ולא על ידי נשיא איראן. גם אחרי הבחירות, איראן תישפט על פי מעשיה בתחום הגרעין והטרור. על איראן לכבד את דרישות הקהילה הבינלאומית, להפסיק את תכנית הגרעין ולחדול מהטרור שהיא מפיצה ברחבי העולם", הוסיף פלמור.

הבחירות באיראן - סיקור נרחב בוואלה! חדשות
רוחאני אחרי התוצאות: "זהו ניצחון התבונה על הקיצוניות"
איראן הודיעה רשמית: רוחאני המתון נבחר לנשיא
פרשנות: המחנה הרפורמיסטי חי וקיים
דרך האמצע: חסן רוחאני מתמרן בין שמרנות לרפורמה

חסן רוחאני, המועמד המתון בבחירות באיראן, מצביע בקלפי בטהרן, 14 ביוני 2013. רויטרס
"מועמדים שלא התאימו להשקפת עולמו הקיצונית של חמינאי נפסלו". רוחאני מצביע, שישי/רויטרס

הודעת משרד החוץ ממשיכה את הקו בו נקטה ישראל עוד לפני הבחירות באיראן. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך ביקורו בפולין, שנערך כ-48 שעות לפני פתיחת הקלפיות באיראן, שלתוצאות הבחירות לא תהיה כל השפעה על פרויקט הגרעין של המדינה: "ה'בחירות' כביכול שיתקיימו באיראן לא יניבו, למרבה הצער, שום שינוי משמעותי. המשטר ימשיך להיות מובל על ידי שליט אחד, שימשיך את המרוץ של איראן לעבר פצצה גרעינית".

יו"ר ועדת חוץ וביטחון בכנסת שעברה, חבר הכנסת שאול מופז (קדימה), טען דווקא כי התוצאות משמעותיות, אך רק בכל הנוגע למדיניות הפנים באיראן: "מדובר ברעידת אדמה בכל מה שקשור לבחירת האזרח האיראני. זוהי תוצאה דרמטית שאומרת הרבה על הלך הרוח ברחוב האיראני, בכל הקשור למדיניות הפנים. יחד עם זאת, אני לא מעריך שיהיה שינוי במדיניות הגרעין האיראנית ובמעורבות האיראנית בסוריה ובלבנון".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

ארה"ב: "האיראנים השמיעו קולם באומץ"

הבית הלבן התייחס אף הוא לנצחונו של רוחאני. "אנו מכבדים את העם האיראני ומברכים אותו על השתתפותו בהליך הפוליטי, ובאומץ להשמיע את קולו", נמסר בהצהרה מוושינגטון. "למרות מכשולי והגבלות המשטר, העם האיראני היה נחוש לפעול לעצב את עתידו".

"אנו מקווים כי הממשלה האיראנית תאזין לרצונו של העם האיראני ותבצע בחירות אחראיות שייצרו עתיד טוב יותר לכל האיראנים", הוסיפו בבית הלבן והדגישו את מחויבותם לפעול בערוץ ישיר של הידברות מול הממשלה האיראנית "על מנת להגיע לפתרון דיפלומטי שיעסוק באופן מלא בחששות הקהילה הבינלאומית בנוגע לתכנית הגרעין של איראן".

גם משרד החוץ הבריטי התייחס לבחירות, בירך את רוחאני על ניצחונו והפציר בו "לשפר את המצב הפוליטי ואת זכויות האדם של אזרחי איראן". עוד נכתב בהודעת המשרד כי על רוחאני "לנתב את איראן בכיוון אחר למען העתיד", בכל הנוגע לתכנית הגרעין שלה וליחסיה עם הקהילה הבינלאומית.

תומכיו של נשיא איראן הנבחר חסן רוחאני חוגגים את נצחונו בטהרן, 15 ביוני 2013. AP
תומכיו של רוחאני חוגגים את נצחונו בטהרן/AP

"הציפיות של הקהילה הבינלאומית בנוגע לאיראן הן משמעותיות, בייחוד בנוגע לתכנית הגרעין שלה ומעורבותה בסוריה", מסר שר החוץ של צרפת לורן פביוס בהצהרה. האופוזיציה סורית, קואליציית ארגוני המורדים הסורית, קראה לנשיא איראן הנבחר לבחון מחדש את תמיכת ארצו במשטר אסד. בהצהרה של הארגון קראו לרוחאני, "לתקן את הטעויות שנעשו על ידי ההנהגה האיראנית".

שרת החוץ של איטליה אמה בונינו אמרה כי ארצה מקווה לפתוח ב"יחסים של הבנה מחודשת ודיאלוג בונה" עם איראן, ביחד עם הקהילה הבינלאומית. היא ציינה "בהנאה את הביצוע התקין של הבחירות לנשיאות באיראן".

(עדכון ראשון: 22:43)

תומכיו של נשיא איראן הנבחר חסן רוחאני חוגגים את נצחונו בטהרן, 15 ביוני 2013. AP
תומכיו של נשיא איראן הנבחר חסן רוחאני חוגגים את נצחונו בטהרן, 15 ביוני 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully