וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: היעד שלי – מדינה פלסטינית מפורזת

13.6.2013 / 0:24

במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הפולני בוורשה, קרא ראש הממשלה ל"פשרה היסטורית, שתשים קץ לסכסוך עם הפלסטינים אחת ולתמיד". על איראן: "ה'בחירות' לא ישנו דבר"

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר כעת בוורשה, בירת פולין, התייחס אמש (רביעי) למשא ומתן עם הפלסטינים, וטען כי הוא שואף להגיע לפשרה היסטורית עם הפלסטינים. במסיבת עיתונאים שערך עם מקבילו הפולני דונלד טוסק, אמר נתניהו כי היעד שלו הוא "להגיע לפשרה היסטורית שתשים קץ לסכסוך בין ישראל לפלסטינים אחת ולתמיד: מדינה פלסטינית מפורזת המכירה במדינה היהודית, עם הסדרי ביטחון הדוקים לישראל".

נתניהו אמר כי ישראל מוכנה לחידוש המשא-ומתן עם הפלסטינים באופן מיידי, "ללא תנאים מוקדמים", וקרא לפלסטינים לנהוג באופן דומה: "הגיע הזמן להפסיק את הוויכוח על תנאים מוקדמים. בואו נפתח בשיחות באופן מיידי". הוא סיכם את דבריו במלים: "אני מוכן לשלום, ואני מקווה שגם הפלסטינים מוכנים".

ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בפולין, פגישה עם ראש ממשלת פולין. יוני 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני מוכן לשלום". נתניהו עם מקבילו הפולני טוסק/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

הצהרתו של נתניהו מגיעה כ-24 שעות לאחר שלשכתו התנערה מהודעה משותפת של ממשלות ישראל ופולין שנוסחה והופצה לקראת הביקור, בה נכתב כי קיים צורך דחוף בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל, וגם כי "לעולם אין לפקפק בזכותם של הפלסטינים למדינה". בלשכת נתניהו אמרו כי ראש הממשלה לא ראה את ההודעה ולא אישר את הנוסח שלה, אך הוסיפו כי "חלק מהדברים בהודעה דומים להתבטאויות שראש הממשלה השמיע בעבר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"ה'בחירות' לא ישנו דבר"

דבריו של ראש הממשלה אמש עשויים לשים קץ לדיון המתנהל בתוך ממשלתו בימים האחרונים, לאחר שבסוף-השבוע אמר סגן שר הביטחון דני דנון כי הממשלה בראשות נתניהו מתנגדת לפיתרון של שתי מדינות לשני עמים ואף "תעשה הכל כדי לבלום זאת". כמה משרי הממשלה תקפו את דנון על דבריו, והתעקשו כי הקו של הממשלה הוא שתי מדינות לשני עמים. עם או בלי קשר לוויכוח הזה, הצהרתו של ראש הממשלה במסיבת העיתונאים בוורשה היא אחת הנחרצות ביותר של נתניהו בנושא המדיני במהלך שנות כהונתו.

בנוסף לנושא הפלסטיני, התייחס ראש הממשלה במהלך מסיבת העיתונאים גם לגרעין האיראני ואמר: "צריך לשלב את הסנקציות על איראן עם איום צבאי אמין. המשטר האיראני חייב להבין שבדרך זו או אחרת, לא יתאפשר לו להשלים את תכניתו להשגת נשק גרעיני". בנוגע לבחירות שיתקיימו באיראן בעוד יומיים, נתניהו הביע ספק אם לתוצאותיהן תהיה השפעה על פרויקט הגרעין: "ה'בחירות' כביכול שיתקיימו באיראן לא יניבו, למרבה הצער, שום שינוי משמעותי. המשטר ימשיך להיות מובל על ידי שליט אחד, שימשיך את המרוץ של איראן לעבר פצצה גרעינית".

בנוגע למצב בסוריה אמר ראש הממשלה: "ישראל ופולין מודאגות מהטבח הנורא המתחולל במדינה מיוסרת זאת. ישראל אינה צד בסכסוך הפנימי בסוריה, אולם ישראל תגן על עצמה אם תותקף, ואנו שומרים לעצמנו את הזכות לפעול במקרה של איום על ביטחוננו הלאומי". ראש הממשלה התייחס גם למהלך המתגבש באיחוד האירופי להכריז על חיזבאללה כארגון טרור ואמר: "אירופה ניצבת בפני השאלה האם להגדיר באופן רשמי את החיזבאללה כארגון טרור. אם חיזבאללה אינו ארגון טרור, אינני יודע מהו ארגון טרור. זו לא רק בעיה ישראלית. חיזבאללה רצח על אדמת אירופה. אסור לאירופה להיות אדישה לכך".

אתמול החל ביקורו בן היומיים של נתניהו בפולין. מחר צפוי ראש הממשלה לחנוך תערוכת זיכרון במוזיאון היהודי במחנה אושוויץ.

(עדכון ראשון: 21:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully