וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב שוקלת להחיל אזור אסור לטיסה בסוריה"

14.6.2013 / 12:57

דיפלומטים מערביים המוצבים בטורקיה אמרו כי אם תחליט וושינגטון על הגדרת אזור כזה, ייתכן שהוא יהי בקרבת הגבול עם ירדן. במקביל דווח על קרבות קשים בעיר חלב

(צפו בלחימה בסוריה בימים האחרונים)

ארצות הברית שוקלת להגדיר "אזור אסור לטיסה" בשמי סוריה, ייתכן בקרבת הגבול עם ירדן, כך אומרים היום (שישי) דיפלומטים מערביים בטורקיה. "וושינגטון שוקלת להגדיר אזור אסור לטיסה במטרה לסייע למתנגדי אסד" אמר אחד הדיפלומטים. לדבריהם, הגדרת האזור עשויה לעזור למאמצי המערב לנהל מעקב אחר אספקת הנשק למדינה.

במקביל לדיווחים על אפשרות של התערבות אמריקנית בנעשה בסוריה, במדינה מדווחים כוחות המורדים על קרבות קשים בעיר חלב. לדבריהם, מדובר בקרבות הקשים ביותר בעיר בחודשים האחרונים. עם זאת, הם אמרו כי הצבא הסורי לא הצליח במאמציו להתקדם אל לב העיר, שעדיין נמצאת בשליטת המורדים.

קרבות בין כוחות המורדים בסוריה לבין צבא אסד. רויטרס
המורדים דיווחו על הקרבות הקשים זה חודשים בחלב/רויטרס

הלילה אישר נשיא ארצות הברית ברק אובמה לראשונה העברת כלי נשק למורדים - כך מסר גורם המקורב לעניין. לא דווח מהו סוג הנשק שארה"ב תספק, או מתי יועבר. לפני כן אמר בן רודס, סגן היועץ לביטחון הלאומי בבית הלבן בתדרוך כתבים טלפוני כי קיימת "רמת ודאות גבוהה" שצבא אסד השתמש בנשק הכימי "כמה פעמים בהיקף נמוך". רודס הוסיף כי "על פי הערכה 100 עד 150 איש מתו במתקפות אלה". הוא הגדיר את הראיות הללו כ"חציית הקו האדום".

"הנשיא אמר שהשימוש בנשק הכימי ישנה את השיקולים שלו, וזה שינה אותם. קבלת ההחלטות שלנו כבר מתבססת על-ידי הערכת המודיעין מאפריל על הסלמת האלימות של המשטר הסורי נגד אזרחיו", הסביר רודס בהתייחסו להצהרתו של אובמה בסוף חודש אפריל, אז הודה לראשונה בפומבי כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה, וחזר על האמירה כי מדובר ב"שינוי חוקי המשחק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully