וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערב מתמהמה, ומספר המתים בסוריה קרוב ל-100 אלף

13.6.2013 / 13:37

האו"ם הודיע שבסוריה נהרגים 5,000 בני אדם מדי חודש, ושהקרבות הקשים ביותר הם באזור דמשק וחלב. נציבת האו"ם: "יש תיעוד מדויק של מקרים שבהם ילדים עונו והוצאו להורג"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעוד שהמערב ממשיך להתלבט כיצד לפעול בנוגע למשבר העדתי האלים בסוריה, מניין ההרוגים במלחמת האזרחים במדינה ממשיך לעלות, ונאמד כעת ב-93 אלף בני אדם לפחות - כך מעריכה נציבות האו"ם לזכויות אדם. לדברי האו"ם, מספר המתים בשטח עלול להיות גבוה בהרבה מזה. בהערכה הקודמת, שפורסמה רק לפני חודש, נאמר כי מספר ההרוגים הוא 80 אלף. מדובר בזינוק דרמטי במספר ההרוגים במלחמה שהחלה בחודש מרץ 2011, ומניין המתים משקף הרוגים מקרב שני הצדדים - המורדים וכוחות הצבא הנאמן לנשיא בשאר אסד.

נציבת האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי, אמרה כי מאז חודש יולי בשנה שעברה נהרגו בסוריה בממוצע 5,000 בני אדם מדי חודש, וכי מאז חודש נובמבר הקרבות הקשים ביותר היו בסביבת דמשק ובמחוז חלב. "מדובר בשיעור מוות קשה באופן קיצוני, שנמשך חודש אחר חודש ומשקף את הכיוון שאליו מדרדרת המלחמה בשנה האחרונה", אמרה.

מורדים בעיר חלב, סוריה, יוני 2013. רויטרס
מורד סורי בעיר חאלב. הקרבות הקשים ביותר הם במחוז זה ובדמשק/רויטרס

הערכות האו"ם מבוססות על תיעוד שנאסף משמונה מקורות, בהם מסמכים של הממשלה הסורית, ושל הארגון הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון, שנחשב למקור מהימן ביותר. ואולם, באומדן המתים נכללו רק הרוגים שזוהו בשמם, בתאריך נפילתם בקרב ובמקום שבו נהרגו.

"יש גם תיעוד מדויק של מקרים שבהם ילדים עונו והוצאו להורג", אמרה פילאי, "יש תיעוד של מקרים שבהם משפחות שלמות - כולל תינוקות - נטבחו. זוהי תזכורת מחרידה לצורה האכזרית שהמשבר הזה מתאפיין בה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מורדים סורים יורים מרגמות לעבר ארמונו של בשאר אסד. דמשק, פברואר 2013. רויטרס
מורדים משגרים רקטות לעבר ארמונו של אסד בדמשק/רויטרס

בשיחה נפרדת עם סוכנות הידיעות רויטרס בז'נבה, הביעה פילאי חשש כבד מהמשבר בעיר קוסייר. צבא סוריה, בסיוע לוחמי חיזבאללה, ניהל בשבועות האחרונים מערכה קשה לכיבוש העיר האסטרטגית מידי המורדים, ובסופה הצליח להשתלט עליה. פילאי העריכה כי טבח דומה באזרחים עלול להתרחש בקרוב בחלב. לפי דיווחים רבים, צבא סוריה מתכונן לכיבוש העיר.

ארה"ב הקלה את עיצומי הסחר לסוריה

"אני מודאגת ממקרה דומה שיחזור בקוסייר", אמרה פילאי. "כל הדיווחים שאני מקבלת מצביעים על תיגבור נרחב של כוחות מצד הממשלה", הוסיפה. בהתייחסה לסיכויים לכנס פסגת שלום בין נציגי הממשלה הסורית למורדים, הביעה פילאי פסימיות רבה. לדבריה, קשה לדמיין תרחיש של משא-ומתן בין הצדדים בשלב זה. "האם הייתם מתחילים דיונים עם אותם אנשים שרוצים מולכם ממאבק אלים כשידם על העליונה?", שאלה.

הבוקר הודיעה ארצות הברית כי היא מקלה את הסנקציות שהטילה על ייצוא לסוריה. זאת, כדי לסייע ללוחמי האופוזיציה ולעזור באספקת צרכים חיוניים - בעיקר גז ונפט - לתושבים הנמצאים באזורים הנשלטים על ידי המורדים. שר החוץ, ג'ון קרי, אמר כי בריטניה וארה"ב שוקלות דרכים נוספות לסייע לאופוזיציה אך לא פירט. בשבוע שעבר דווח כי הנשיא ברק אובמה שוקל לאשר בקרוב העברת נשק למורדים, אך עדיין לא ידוע מתי תיפול ההחלטה, ואיזה סוג של נשק יועבר למורדים. לוחמי האופוזיציה דורשים בעיקר רקטות נגד-טנקים וטילים נגד מטוסים, אך במערב מוכנים להציע להם, לפי שעה, רק תחמושת שאינה-קטלנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully