וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הקרבות על קוסייר – הצבא הסורי מתקדם לחלב

עיתונים במדינה דיווחו כי הצבא מתגבר כוחותיו מסביב לעיר שחלקים גדולים ממנה נמצאים בשליטת המורדים. מקור ביטחוני סורי: "הקרב יחל בימים הקרובים - או בשעות הקרובות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו בהפגזות על שדה תעופה צבאי בחלב

הצבא הסורי ממשיך במתקפה העוצמתית על מעוזי המורדים. אחרי שהשתלט מחדש בשבוע שעבר על העיר קוסייר הסמוכה לגבול עם לבנון, דיווחו היום (שני) עיתונים במדינה כי כעת ממשיכים הכוחות צפונה אל העיר חלב, שחלקים גדולים ממנה נמצאים בשליטת המורדים. העיתון הסורי "אל-ווטן" דיווח היום (שני) כי בימים אלה הצבא "מתגבר את האזורים הכפריים שמסביב לחלב בכוחות גדולים, כחלק מהכנה לקרב בתוך העיר או בפרבריה".

על פי הדיווח, בכוונת הצבא הסורי לשחרר את האזורים שנמצאים בשליטת המורדים. "חיילים שהיו עד כה בעמדת הגנה יעברו למתקפה", נכתב. עוד דווח כי מלבד חלב, מתכוון הצבא לנצל את נצחונו בקוסייר כדי להתקדם לכיוון הערים חומס וחמה. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציטטה מקור ביטחוני סורי שאישר גם הוא את התכניות של הצבא הסורי לתקיפה בחלב. "סביר להניח שהקרב על חלב יתחיל בשעות או בימים הקרובים", אמר.

חיילים של צבא אסד חוגגים את כיבוש העיר קוסייר. סוריה, יוני 2013. רויטרס
חיילים סורים חוגגים לאחר כיבוש העיר קוסייר, בשבוע שעבר/רויטרס

למרות הדיווחים אודות התקיפה הקרבה, האופוזיציה דיווחה כי לא הבחינה בהתפתחות משמעותית באזור חלב. עם זאת, ארגון זכויות אדם סורי הממוקם בלונדון דיווח כי הצבא הסורי כבר העביר לאזור העיר אלפי חיילים, בין היתר במטרה לפגוע בערוצי אספקה מטורקיה השכנה. כמו כן, ביומיים האחרונים עלה לרשת סרטון חובבים המראה הפגזות על שדה התעופה הצבאי מנח הנמצא צפונית לחלב, עליו השתלטו המורדים.

בסוף השבוע השתלט הצבא הסורי על הכפר בווידא, המעוז האחרון של המורדים באזור קוסייר. העיירה עצמה נכבשה לאחר קרבות קשים שנמשכו חודשים. היא נחשבת לעיר מפתח בלחימה במערב סוריה, מאחר והיא חולשת על דרכי הגישה לאזור לבנון שבשליטת חיזבאללה. מדובר באחד מצירי התחבורה החשובים להעברת אמצעי לחימה מסוריה לחיזבאללה, מכאן גם המאמץ הגדול של חיזבאללה, שסייע לצבא הסורי להחזיר לידיו את השליטה בעיר.

מורדים סורים בתוך בית בחלב, השבוע. רויטרס
היעד הבא? מורדים בבית בחלב/רויטרס

היום דווח בסוכנות הידיעות AP כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להחליט על העברת אמצעי לחימה לכוחות האופוזיציה הלוחמים בסוריה, אולי עוד השבוע. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי תישקל גם האפשרות לשלוח סיוע של מטוסים שייצרו אזור האסור לטיסה בשמי סוריה – אפשרות שנחשבת סבירה פחות. שליחת אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית נשקלת כבר שבועות רבים, זאת על רקע התחזקותו האחרונה של צבא סוריה בקרבות רבים מול המורדים.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully