וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אובמה יחליט לחמש המורדים, אולי עוד השבוע

לפי סוכנות הידיעות AP, בעקבות הישגיו האחרונים של אסד ותכניתו של צבאו לנתק את המורדים מדרום המדינה, נשיא ארה"ב נוטה להחליט על העברת אמצעי לחימה לכוחות האופוזיציה

צילום: יותם אסרף, סרטון שהועלה לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד

(קרבות בין צבא סוריה לבין המורדים באזור קוניטרה, בשבוע שעבר)

הסיוע למורדים בסוריה קרוב מתמיד? נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להחליט על העברת אמצעי לחימה לכוחות האופוזיציה הלוחמים בסוריה נגד צבאו של הנשיא בשאר אסד, ייתכן שכבר השבוע – כך לפי דיווח הלילה (שני) של סוכנות הידיעות AP. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי תישקל גם האפשרות לשלוח סיוע של מטוסים שייצרו אזור האסור לטיסה בשמי סוריה – אפשרות שנחשבת סבירה פחות. שליחת אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית נשקלת כבר שבועות רבים, וזאת על רקע התחזקותו האחרונה של צבא סוריה בקרבות רבים מול המורדים.

בבית הלבן מתכננים לקיים השבוע פגישות בנושא, כאשר צבא סוריה נערך למתקפה על העיר חומס – שכיבושה ינתק למעשה את כוחות האופוזיציה מדרום המדינה. גורמים רשמיים העריכו כי המדינה השסועה שוהים כעת כ-5,000 אנשי חיזבאללה המסייעים לצבא אסד, בהמשך לסיוע שהעניקו בכיבוש העיירה קוסייר שעל גבול לבנון.

העיר קוסייר במערב סוריה לאחר שנכבשה בידי הצבא וחיזבאללה, יוני 2013. רויטרס
הצבא הסורי בעיירה קוסייר לאחר שנכבשה, בשבוע שעבר/רויטרס

לפי הדיווח, גורם רשמי הסביר כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי דחה את ביקורו שתוכנן להיום לישראל ולשלוש מדינות נוספות באזור, על מנת להשתתף בדיונים בבית הלבן. גורמים בארצות הברית אמרו כי הנשיא אובמה נוטה להחליט על שליחת נשק לקבוצות מתונות בשורות האופוזיציה. אין זו הפעם הראשונה שמוזכרת האפשרות של חימוש המורדים – צעד שמעלה חשש כי אמצעי הלחימה יעשו דרכם לידיהם של גורמי איסלאם קיצוניים המקושרים לארגון הטרור "אל-קאעדה". לפי הגורמים האמריקנים, בין האפשרויות נשקלת ברצינות העברתם של חימוש אווירי, מסוקים וכלי לוחמה אוויריים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully