וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "אם אסד יפתח במלחמה, הוא יאבד את כל עולמו"

10.6.2013 / 14:17

יו"ר ועדת החוץ וביטחון הגיב לאיומיו של נשיא סוריה, בדבר פתיחת חזית נגד ישראל בגולן ואמר: "זה חישוב מוטעה לנסות ולפתוח במלחמה". נתניהו: "מי שרוצה לפגוע בנו, ייפגע"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בדברי נתניהו בוועדת חוץ וביטחון)

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) לדבריו של נשיא סוריה, בשאר אסד, לפיהם ארצו שוקלת פתיחת חזית נגד ישראל ברמת הגולן, ואמר: "זה יהיה חישוב מוטעה לנסות ולפתוח במלחמה".

העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה דיווח היום כי הנשיא אסד "רציני לחלוטין" ביחס לאיומיו נגד ישראל. בשיחה עם עיתונאים ירדנים שעמם נפגש אמר אסד כי אין בכוונתו "לשגר לישראל פגזים מאולתרים באופן אקראי מפעם לפעם", אלא הבהיר שהוא רוצה בלחימה ארוכת טווח. "ההתנגדות תהיה מחושבת ומתמשכת, ותדאג תמיד לשמור על יוזמה ולקבע את זירת הסכסוך באופן שישרת את המאבק ויפגע באויב", אמר.

נשיא סוריה בשאר אסד צופה בתרגיל צבאי. AP
אסד בתרגיל צבאי/AP

בתגובה לכך אמר היום שר החוץ לשעבר ליברמן בתדרוך לכתבים כי ישראל לא תיתן לו את התענוג לפתוח חזית בגולן, וכי "הוא עלול לאבד את כל עולמו". ליברמן הבהיר כי "אין לנו עניין להיכנס למלחמה פנימית בסוריה, אין לנו עניין לפתוח במלחמה נגד משטר אסד". במהלך דיון בוועדת החוץ והביטחון אמר מוקדם יותר היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי מי שמאיים "לפגוע בנו או פוגע באזרחי ישראל - ייפגע". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אנחנו רואים מזרח תיכון חדש, הוא גועש ורועש. אנחנו רואים את זה בכל הגזרות ובמיוחד בצפון עם סוריה". לדברי נתניהו, "אנחנו מתמודדים עם ההתפתחויות הללו בנחישות. זה מחייב אותנו לשמור על ביטחון אזרחינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נתניהו בוועדת החוץ והביטחון: "מי שיפגע בישראל - ייפגע". עומר מירון
"המצב מחייב אותנו לשמור על ביטחון אזרחינו". נתניהו בדיון בוועדה, היום/עומר מירון

הלילה דיווחה סוכנות הידיעות AP כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להחליט על העברת אמצעי לחימה לכוחות האופוזיציה הלוחמים בסוריה, ייתכן שכבר השבוע. לפי הדיווח, גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי תישקל גם האפשרות לשלוח סיוע של מטוסים שייצרו אזור האסור לטיסה בשמי סוריה – אפשרות שנחשבת סבירה פחות. שליחת אמצעי הלחימה לאופוזיציה הסורית נשקלת כבר שבועות רבים, וזאת על רקע התחזקותו האחרונה של צבא סוריה בקרבות רבים מול המורדים.

בבית הלבן מתכננים לקיים השבוע פגישות בנושא, כאשר צבא סוריה נערך למתקפה על העיר חומס – שכיבושה ינתק למעשה את כוחות האופוזיציה מדרום המדינה. גורמים רשמיים העריכו כי במדינה השסועה שוהים כעת כ-5,000 אנשי חיזבאללה המסייעים לצבא אסד, בהמשך לסיוע שהעניקו בכיבוש העיירה קוסייר שעל גבול לבנון.

העיר קוסייר במערב סוריה לאחר שנכבשה בידי הצבא וחיזבאללה, יוני 2013. רויטרס
הצבא הסורי בקוסייר הכבושה מחדש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully