וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל איימה על סוריה במהלך הקרבות בקוניטרה"

8.6.2013 / 23:16

בלוגר המסקר את האו"ם פרסם מסמך לפיו מסר צה"ל לסורים, באמצעות אונדו"ף, כי ייאלץ לפעול בתגובה לטנקים הסורים בגולן. הצבא הסורי השיב שבכוונתו ללחום במורדים ולא בישראל

צילום: יותם אסרף, סרטון שהועלה לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד

(חילופי האש במעבר הגבול בשבוע שעבר)

ישראל איימה כי תפעל בסוריה במהלך הקרבות העזים שהתנהלו בין כוחות המורדים לצבא אסד סמוך למעבר קוניטרה בשבוע שעבר. כך עולה ממסמך שנדון בישיבת חירום שערכה מועצת הביטחון של האו"ם ונחשפה היום (שבת) בידי נביל אבו סעיב, בלוגר ועיתונאי שמסקר את הנעשה בארגון. על פי מקורותיו של אבו סעיב, את המסמך כתב ראש צוות המשקיפים הבינלאומיים בסוריה, הרב לדסו.

מעבר גבול קונטרה, מאי 2013. דרור עינב
כוח האו"ם המשיך לגשר בין צה"ל לצבא אסד עד תום העימותים בצד הסורי. מעבר קוניטרה/דרור עינב

במהלך הקרבות תגבר צבא סוריה את כוחותיו בשטח המפורז באמצעות שלושה טנקים וחמישה נגמ"שים שהתקדמו בכיוון מעבר הגבול מצדו הסורי, שם ניסו המוקדים לייצר הישג מוראלי ולהניף את דגלם. צה"ל, כך נטען, הודיע לכוח האו"ם באזור כי אם תימשך תנועת הטנקים באזור, הוא ייאלץ לפעול. ההודעה הועברה לנציג הכוחות הסורים, וזה טען כי נוכחות השריון שם נועדה אך ורק ללחימה מול המורדים, וביקש מצה"ל לא לפעול.

על פי המסמך, בזמן שכוחות הצבא הסורי וכוחות המורדים המשיכו להילחם בצד הסורי של מעבר קוניטרה, נותרו כוחות האו"ם בקשר עם ישראל ועם הצבא הסורי, ובכך מנעו עימות. כמו כן, הוסיף לדסו במסמך כי האו"ם פנה לכמה מדינות במאמץ לשכנען לגייס חיילים עבור כוח אונדו"ף, ממנו הסיגה אוסטריה את חייליה ביום חמישי. כמו כן הוא ציין שצה"ל מסר לאונדו"ף כי העניק טיפול ראשוני ל-16 פצועים מקרב המורדים הסורים, ושכולם הועברו לצד הסורי של מעבר הגבול.

איזור התקרית בין צבא אסד למורדים הסורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהתאם להסכם הפירוז בין ישראל לסוריה, נאסר על צבא אסד להכניס לשטח רמת הגולן כוחות משוריינים וצבא סדיר בהיקף שעולה על סדר הכוחות שפעל באזור לפני תחילת המאבק עם האופוזיציה למשטר בדמשק. אך בניסיון למנוע מהמורדים ליצור רצף טריטוריאלי חדש בין גושים שנמצאים בשליטתם כבר כמה חודשים, בחר הצבא הסורי להעביר ביום חמישי את הטנקים לאזור, לאחר שהמורדים פתחו באותו בוקר במתקפה מכמה כיוונים על המוצבים הסורים באזור המעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully