וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין האיראני איים על עיתונאים בלונדון

בצל הבחירות, רשת BBC בפרסית טוענת כי 15 מעובדיה קיבלו איומים על חייהם. במקביל דווח ב"דיילי טלגרף" שאיראן אלתרה תאי מעצר בהם מוחזקים כעת פעילים המתנגדים למשטר

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אף על פי שהבחירות לנשיאות איראן המתקיימות היום (שישי) לא צפויות לעורר מהומות כמו אלו שפרצו בעקבות הבחירות ב-2009, ברפובליקה האסלאמית לא לוקחים סיכונים – ועושים מאמצים לשלוט ככל האפשר בהלך הרוח במדינה. רשת BBC טענה הבוקר כי המשטר איים על 15 מעובדי המחלקה הפרסית של הרשת בלונדון ובני משפחותיהם החיים באיראן. הרשויות באיראן לא הגיבו עד כה להאשמות הקשות.

הבחירות באיראן - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
משישה ייצא אחד: איראן בוחרת נשיא חדש
פרשנות: ישראל עוד תתגעגע לאחמדינג'אד
גוגל: איראן פרצה לחשבונות ג'ימייל לקראת הבחירות

המועמדים לבחירות באיראן

לדברי הרשת, איראן מסרה לעובדים כי עליהם להפסיק את עבודתם עבור ה-BBC או שחייהם יהיו בסכנה. על בני המשפחה איימה איראן כי הם עלולים לאבד את עבודתם וייאסר עליהם לנסוע לחו"ל. למרות האיומים, ראש המחלקה הפרסית של BBC, סאדק סבה, אמר כי הרשת "תמשיך לספק לאזרחי איראן מקור אלטרנטיבי ועצמאי לחדשות".

רשת BBC אינה כלי התקשורת המערבי היחיד שאינו רצוי במיוחד ברפובליקה האסלאמית. ה"גארדיאן" הבריטי דיווח כי מרבית העיתונאים המערביים כלל לא קיבלו ויזה כדי לסקר את הבחירות, ואלה שכן - קיבלו ויזה שתוקפה יפוג הלילה בחצות, כלומר לפני פרסום התוצאות של הסיבוב הראשון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אזרחים איראנים עומדים בתור לקלפי. רויטרס
אזרחים איראנים בתור לקלפי בטהרן, היום/רויטרס

מלבד הגישה המאיימת בה נוקט המשטר כלפי העיתונות הזרה, הוא צפוי לדכא גם ניסיונות מחאה של פעילים איראניים, אם יהיו כאלה. ה"דיילי טלגרף" דיווח מפי מקורות דיפלומטיים כי יחידת המודיעין של משמרות המהפכה "אילתרה" תאי מעצר סודיים לקראת הבחירות, שם כבר מוחזקים פעילים המתנגדים למשטר. על פי גורמי מודיעין, תאי המעצר נמצאים בתוך דירות בשכונות מגורים ובמבני תעשייה.

אתמול האשימה ענקית האינטרנט האמריקנית גוגל כי עשרות אלפי חשבונות ג'ימייל באיראן נפלו קורבן להונאת גניבת מידע, במסגרת מבצע רחב של הרשויות בטהרן. לדברי החברה, מדובר בצעדים שנקטה הרפובליקה האיסלאמית בשבועות האחרונים כהכנה לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully