וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול משרד הרווחה: צעיר ירדני הצית עצמו - ומת

אחמד רובין, בן 23, דרש להיפגש עם שרת הרווחה, ולאחר שלא הותר לו להיכנס למשרדה, העלה עצמו באש. זו ההצתה העצמית החמישית בירדן בשנתיים האחרונות, רובן על רקע כלכלי

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

בירדן מת מפצעיו צעיר שהצית את עצמו מחוץ למשרד הרווחה בעמאן בשבוע שעבר. כך הודיע אמש (רביעי) בית החולים בו אושפז. אחמד רובין, בן 23, דרש להיפגש עם שרת הרווחה, ולאחר שלא הותר לו להיכנס למשרדה, העלה עצמו באש ומת. דובר בית החולים מסר כי רובין מת בשל כוויות חמורות שכיסו 90% משטח גופו. "לא יכולנו לסייע לו", אמר הדובר, עיסאם שרדייה.

סרטון שהופץ באינטרנט תיעד את התקרית. רובין נראה בו מתווכח עם שוטר בשערי המשרד ודרש להיכנס לפגישה עם השרה, רים אבו חסן. "אני דורש לפגוש את השרה אך היא מסרבת לכך", אמר רובין לשוטר, והזהיר: "אצית עצמי למוות". הוא ביקש מהשוטר ומהסובבים שלא להתקרב אליו. לפי כמה מהדיווחים, השוטר זלזל בדברים ואמר: "אם אתה רוצה להצית את עצמך, עשה זאת, אך אל תצעק עליי". מהמשטרה הירדנית נמסר כי "הסרטון טרם הגיע לידיה".

הציבור בירדן מוחה על יוקר המחייה

לא ברור מה גרם לצעיר להצית את עצמו, אך דובר משרד הרווחה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית בעמאן כי הוא קיבל קצבת סעד וביטוח בריאות ממשלתית. כמו כן הוא קיבל מענק כספי לרגל חתונתו וסיוע בפתיחת דוכן למכירת קפה ותה.

זו ההצתה העצמית החמישית בירדן בשנתיים האחרונות על רקע כלכלי. עם פרוץ "האביב הערבי" גם הציבור הירדני יצא להפגנות בדרישה שהמלך עבדאללה יעשה רפורמות פוליטיות וכלכליות ויילחם בשחיתות הפושה במערכות השלטון. המחאה גברה עם הודעת הממשלה על עלייה במחירי הדלק ובמחירי הגז הביתי, זאת במטרה לצמצם את הגירעון התופח – תנאי שהציבה קרן המטבע הבינלאומי לירדן כדי להעניק לה הלוואה בגובה שני מיליארד דולרים.

(עדכון ראשון: 21:04)

לקריאה נוספת
"מוחמד בועזיזי 2"; מובטל הצית עצמו בטוניסיה ומת
תיעוד: סוחר יווני ששקע בחובות הצית את עצמו
מתכנית ההתנתקות ועד טוניסיה: הצתה-עצמית כמחאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully