וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: סוחר יווני ששקע בחובות הצית את עצמו

פושט רגל בן 55 התייצב מול סניף הבנק בסלוניקי, שפך על עצמו בנזין ממכל גדול והצית את עצמו. האם גם מקרה זה יהפוך לסמל של ייאוש, עבור אזרחי מדינה נוספת ששקועה במשבר עמוק?

שוטרים מתחנת סלוניקי הוזעקו אתמול בצהריים (שישי) לסניף של בנק פיראוס היווני, לאחר שעוברי אורח הבחינו בגבר כבן 55, מתנהג בצורה חשודה. לפי מרבית הדיווחים בתקשורת היוונית, עולה כי מדובר היה בסוחר שנקלע לחובות כבדים, ושלא ראה מוצא אחר לבעיותיו פרט למעשה המחריד - בין היתר בשל המשבר הכלכלי בו שרויה המדינה.

גבר בן 55 הצית עצמו מול בנק בפיראוס, יוון. ספטמבר 2011. AP
לאחר ששפך על עצמו בנזין, הגבר החל לקרוא במגפון קריאות נגד הממשלה והבנקים/AP

לאחר ששפך על עצמו בנזין ממכל גדול, החל האיש למלמל באופן לא ברור. כשהתקרבו אליו השוטרים, הוא החל לצעוק בעזרת המגפון שהחזיק, ולקרוא קריאות בגנות הממשלה ומערכת הבנקים. לאחר כמה דקות, והצית את עצמו האיש, כנראה בעזרת מצית. הלהבות התלקחו מיד ואחזו בבגדים הספוגים בדלק, אך אחד השוטרים הצליח לכבות את האש במטף תוך זמן קצר.

גבר בן 55 הצית עצמו מול בנק בפיראוס, יוון. ספטמבר 2011. AP
הבגדים הספוגים בדלק ניצתו מיד, והאש התלקחה ללהבות עזות/AP

האיש הורגע, הורחק מהבנק ופונה לבית החולים כשהוא סובל מכוויות בכמה אזורים, ונמסר כי הוא אינו נתון בסכנת חיים. כמה שוטרים סיפרו לכלי התקשורת הרבים שהגיעו למקום כי זו הפעם השלישית לפחות שאותו אדם, בעל עסק קטן, מצית את עצמו במהלך השנתיים האחרונות. גם הפעם הוא ניצל ברגע האחרון בזכות תושייתם של עוברי האורח – ושל כוחות הביטחון, שמתמודדים זה חודשים ארוכים עם הפגנות נגד מדיניות הקיצוצים בתקציב, שנכפו על יוון בתמורה לחבילת סיוע כלכלית ממדינות העולם.

גבר בן 55 הצית עצמו מול בנק בפיראוס, יוון. ספטמבר 2011. AP
לאחר ששוטר כיבה את האש במטף, האיש פונה לבית החולים עם כוויות בחזהו, אך מצבו יציב/AP

המקרה הדומה, ואולי המפורסם מכל של הצתה עצמית, הוא של צעיר בן 26 מטוניסיה, שהצית עצמו בסוף השנה שעברה לאחר שלא קיבל אישור מהרשויות להפעלת דוכן הירקות שהיה בבעלותו. הוא מת מפצעיו לאחר כמה שבועות. התאבדותו הטרגית נחשבת עד היום לסמל שעורר את ההתקוממות העממית בטוניסיה, שעודדה לאחר מכן תמורות רבות בשכנותיה, שעדיין קשה לחזות את תוצאותיהן.


עוד על המשבר הכלכלי ביוון
מהן הסיבות למשבר הכלכלי?
98% לחדלות פירעון במדינה
אושרו קיצוצים - ופרצו מהומות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully