וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוחמד בועזיזי 2"; מובטל הצית עצמו בטוניסיה ומת

כמו ב"אביב הערבי": בטוניסיה מת הבוקר עאדל אל-חאת'רי, מוכר סיגריות בן 27. מדובר במקרה מבחן לממשלה החדשה שהוקמה אחרי הפגנות סוערות ועל רקע רצח מנהיג האופוזיציה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בטוניסיה מת מפצעיו צעיר שהצית את עצמו אמש (שלישי) במרכז הבירה טוניס. הסיבה למעשה טרם התבררה לחלוטין, אך ייתכן שמדובר במחאה על המצב הכלכלי המחמיר בטוניסיה, ברקע הקמתה של הממשלה החדשה. אמש דווח כי מדובר בעאדל אל-חאת'רי, צעיר בן 27 שאיבד את עבודתו והחל למכור סיגריות כדי להתפרנס. האירוע התרחש בשדרה המרכזית של טוניס, שדרות חביב בורגיבה. לפי כמה דיווחים, זעק הצעיר לפני שהצית את עצמו: "אני מוכר סיגריות בגלל האבטלה". עוברי אורח ואנשי כוחות הביטחון ניסו לכבות את הלהבות, אולם הוא נפצע באורח קשה.

חאת'רי הוא בן למשפחה ענייה מצפון מערב טוניסיה. דובר של משרד הפנים בטוניס אמר כי הצעיר המובטל הגיע לעיר הבירה לפני כמה חודשים במצב "שביר מאד" מבחינה פסיכולוגית, ולכן פעל בדרך הזו. הצעיר, שמת הבוקר בבית החולים, כבר זוכה בטוניסיה לכינוי "מוחמד בועזיזי 2", על שם האדם שבמותו הצית את מחאת האביב הערבי ב-17 בדצמבר 2010. זו ההצתה העצמית הראשונה מאז אותו אירוע.

נשיא טוניסיה זיין אל-עבדין בן עלי, מבקר בבית החולים את מוחמד בועזיזי, המפגין שהעלה את עצמו באש, 28 בדצמבר 2010. Tunisian Presidency, File, AP
מוחמד בועזיזי בבית החולים. בצד שמאל: הנשיא דאז, בן עלי/AP, Tunisian Presidency, File

בועזיזי היה ירקן שמחה על התעמרות השלטונות נגדו ועל כך שהמשטרה סגרה את דוכן הירקות שהיה בבעלותו. המעשה הצית גל מחאה אדיר בעיר שבה התגורר, סידי בוזיד, ובמהרה בטוניסיה כולה. נשיא המדינה, זיין אל-עבדין בן עלי, נמלט מהמדינה, ובועזיזי הפך לסמל המהפכות בעולם הערבי. ההתקוממות בטוניסיה הציתה במהרה התקוממויות דומות במדינות נוספות בעולם הערבי.

בתחילת חודש פברואר נרצח בטוניסיה שוקרי בלאייד, ממנהיגי האופוזיציה במדינה. ברקע מותו פרצו הפגנות סוערות ברחבי המדינה והוקמה ממשלה חדשה, שרבים מחבריה נמנים על הממשלה האיסלמיסטית הקודמת. הממשלה החדשה, בראשות מפלגת א-נהדה, צפויה לכהן עד קיום הבחירות בסוף 2013.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully