וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוניסיה: "אמו של סמל המהפכה קיללה שופט - ונעצרה"

ניר יהב

14.7.2012 / 11:21

מוחמד בועזיזי הצית עצמו בדצמבר 2010 ונתן את האות לתחילת התקוממות "האביב הערבי" - בטוניסיה ומחוצה לה. משפחתו לא זוכה להנחות מיוחדות, ובתום ויכוח עם שופט נעצרה אמו

סערה בטוניסיה: אמו של הצעיר ששרף עצמו למוות במדינה והצית את גל המהומות בעולם הערבי, ואת המהפכות שהתחוללו בו, נעצרה אתמול (שישי) לאחר שהתווכחה עם שופט בבית משפט בעיר סידי בוזיד.

על פי הדיווחים בטוניסיה, בית המשפט בעיר סיזי בוזיד הורה לעצור את מנוביה בועזיזי, 60, אמו של מוחמד בועזיזי – הסמל הגדול ביותר של "האביב הערבי" - בטענה שהתווכחה עם שופט בתוך אולם המשפט וקיללה אותו.

מנוביה אבו עזיזי, אמו של מוחמד בועזיזי, שהצית את המהומות בטוניסיה. AP
בנה טוען כי התעמתה עם אחד הנוכחים בבית המשפט, ולא עם השופט. בועזיזי/AP

מנוביה בועזיזי באה לבית המשפט שבמערב המדינה על מנת לחתום על מסמכים שקובעים כי הממשלה תעניק לה פיצויים כאחת "ממשפחות השהידים", שבניהם נהרגו בהתקוממות נגד המשטר של הנשיא לשעבר זין אל-עאבדין בן עלי. בית המשפט טען כי היא התעמתה עם השופט אולם בנה, סאלם, טען כי היא דווקא התעמתה עם אחד האנשים שהיו באולם בית הדין ולא עם השופט.

הירקן שהצית עצמו, ואת העולם הערבי כולו

אחד מעדי הראייה ששהו באולם בית המשפט סיפר לאחר מכן כי אמו של סמל המהפכה הערבית "איימה לשרוף את בית המשפט". פרקליט המחוז פתח בחקירה כדי לבדוק מה קרה בדיוק באולם המשפט ועל מי צעקה מנוביה בועזיזי.

מוחמד בועזיזי היה ירקן טוניסאי שהצית את עצמו ב-17 בדצמבר 2010 במחאה על התעמרות השלטונות נגדו, ועל כך שהמשטרה סגרה לו את דוכן הירקות. מעשה זה הצית גל מחאה אדיר בעירו, סידי בוזיד, ובמהרה בטוניסיה כולה. הנשיא בן עלי נמלט מהמדינה ובועזיזי הפך לסמל המהפכות בעולם הערבי. ההתקוממות בטוניסיה הציתה במהרה התקוממויות דומות במדינות נוספות בעולם הערבי.

עוד בנושא
בעקבות האיש שהצית את טוניסיה: "לא מת לשווא"
הלם בטוניסיה: הטלוויזיה היללה את הנשיא המודח
חיזוק למהפכה בטוניסיה: הוויאגרה חוזרת למדפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully