וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק למהפכה בטוניסיה: הוויאגרה חוזרת למדפים

ניר יהב

4.11.2011 / 16:08

גלולת הפלא צפויה להימכר באופן חוקי בבתי המרקחת במדינה הצפון אפריקאית, לאחר שנים של איסור על מכירתן. הלקוחות כבר מתרגשים: "מטרותינו הושגו - גלולה כחולה וארבע נשים"

גלולות להגברת האון מסוג "ויאגרה" צפויות להימכר בקרוב באופן חופשי בבתי המרקחת בטוניסיה, שנים לאחר איסור השלטון על הפצתן. הנשיא לשעבר, זין אל-עאבדין בן עלי, שהודח לפני כשנה במהפכה עממית, הוא ככל הנראה מי שאסר על מכירת הגלולה במדינה, על אף שאושרה כבר לפני 11 שנה על ידי רשות המזון והתרופות האמריקאית. הגלולה הנפוצה נמכרה כמעט בכל שווקי העולם ונסחרה בשנים האחרונות באופן בלתי חוקי בטוניסיה.

הפיכה בתוניסיה, ינואר 2011. כריסטוף אן, AP
"למרות שביקשנו פעמים רבות להכניס את התרופה לשוק, הדבר נאסר בתקופת בן עלי". ההפיכה בינואר אשתקד/AP, כריסטוף אן

המכון הטוניסאי לחקר המין קרא בתקופה האחרונה להכניס את גלולת הוויאגרה לשוק התרופות בטוניסיה. לטענת המכון, 40% מהגברים במדינה סובלים מבעיות בתפקוד המיני וזקוקים לגלולה. העיתון הטוניסאי "א-סבאח" ציטט את מנהל המכון שאמר כי שליש מהגברים מעל גיל 40 סובלים מבעיות בתפקוד המיני: "זוהי מחלה ככל המחלות והיא מאיימת על חיי הזוגיות ואף מובילה לגירושין. למרות שביקשנו פעמים רבות להכניס את התרופה לשוק, הדבר נאסר בתקופת בן עלי".

אחרי פרסום דיווחי התקשורת הטוניסאית על כניסתה של הגלולה לבתי המרקחת באופן חוקי, התעוררה התרגשות רבה בקרב התושבים. ברשת החברתית פייסבוק הביעו רבים את שמחתם וקשרו בין הכנסת התרופה לשווקים לבין ניצחונה של תנועת "א-נהדה" בבחירות שהתקיימו לפני כשבוע במדינה. לטענת גולשים רבים, הצהרותיו של ראשד רנושי, מנהיג "א-נהדה", לפיהן תנועתו תאפשר ריבוי נשים, הן אלה שסללו את הדרך למכירת התרופה באופן חוקי. אחד הגולשים כתב בפייסבוק: "כבר התייאשנו מלחכות לרגע הזה", ואילו גולש אחר השיב בהלצה: "תודה לאל, מטרות המהפכה הושגו: גלולה כחולה (ויאגרה – נ.י) וארבע נשים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully