וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מי הרגיז את האנשים הצהובים של לגו?

צוות חוקרים מניו זילנד אספו מאות דמויות ממשחק הילדים האהוב מארבעה עשורים וגילו כי חיוכי הדמויות הוחלפו בהבעות שליליות. החוקרים תוהים כיצד השפיעה השליליות על הילדים

מה עובר על הדמויות של לגו? צוות חוקרים מניו זילנד אסף מאות מדמויות הפלסטיק הקטנות האהובות על ילדים מרחבי העולם וגילה שנראה כי החיוכים שצוירו על פניהם הולכים ונעלמים.

בשנת 1980, על כל הצלמיות הצהובות שהגיעו יחד עם לבני הלגו צוירו פרצופי "סמיילי". אך החל מאמצע שנות ה-90' רק כ-80% מכלל הדמויות "חייכו" ועד שנת 2010 הנתון הזה צנח ל-50% - כך גילו החוקרים. את מקומם של החיוכים מילאו דמויות זועפות, המעוות את פניהן ושגבותיהן מכווצות יותר ויותר מתחת לפאות הפלסטיק.

דמויות לגו. GettyImages
את מקומם של החיוכים מילאו דמויות זועפות/GettyImages

"הרבה דברים השתנו מאז שהייתי ילד", אמר מנהל המחקר, כריסטוף ברטנק מאוניברסיטת קנטרברי שבניו זילנד, שעבד עם לגו לזמן קצר בשנת 1990 והעיד על עצמו כי הוא מעריץ גדול של משחק הילדים. ברטנק וחוקר נוסף ממעבדת לטכנולוגית ממשק אנוש באוניברסיטה בחנו תמונות של כל הדמויות שיוצרו בין השנים 1975 עד 2010 וחקרו את הבעות פניהם במדגם מייצג של 628 דמויות.

"רגשות" הדמויות שגובהן 50 מילימטרים חולקו לקטגוריות של שמחה, כעס, פחד, גועל, הפתעה ועצב וגילו כי הדמויות הפכו כעוסות יותר בשנים שחלפו. "אנחנו לא יכולים שלא לתהות איך המעבר מהבעות שמחות בלבד למספר מאמיר של הבעות שליליות השפיעו על הדרך בה ילדים משחקים", כתב ברטנק במחקרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully