וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהיסטוריה: איש הלגו הראשון בחלל מוסר ד"ש

29.1.2012 / 18:32

שני תלמידי תיכון בני 17 החליטו לקחת את משחק הילדות האהוב הכי רחוק שאפשר: הם בנו קפסולה פשוטה, אותה שיגרו לחלל יחד עם איש לגו קטן. צפו בתיעוד: מההמראה ועד ההתרסקות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

עד כמה רחוק אתם הגעתם עם הלגו שלכם? שני תלמידי תיכון קנדיים שיגרו לאחרונה איש לגו לחלל, לגובה של 24 קילומטרים מעל פני הים. מאת'יו הו ואסד מוחמד מאונטריו, בילו את החודשים האחרונים בבניית קפסולת חלל פשוטה, אליה חיברו ארבע מצלמות רשת, איש לגו, ואת דגל קנדה. לפני כשבועיים ערכו את השיגור, אותו תיעדו גם מהקרקע וגם מגוף הקפסולה.

במסיבת עיתונאים לאחר השיגור, הסביר הו באיזו קלות הצליחו השניים, רק בני 17, לבצע דבר שמדינות רבות עדיין לא הגיעו לעשותו. "למעשה הכנו תא חלל עם מצנח. השתמשנו בבלון מזג אוויר בגודל של כ-4 מטרים, ושלחנו את התא מעל 80 אלף רגל לתוך הסטרטוספירה", אמר.

החללית המאולתרת הגיעה, כאמור, לגובה 24 קילומטרים, עד שהבלון שנשא אותה התפוצץ, והחללית שבה כלעומת שבאה. "איבדנו קשר בגובה 21 אלף רגל עם מכשיר הניווט, מכיוון שהוא הפסיק לפעול, משום שהאות לא מגיע לגובה כזה", סיפר הו. שרידי הקפסולה נמצאו במרחק 120 קילומטרים מהמקום בו היא שוגרה.

עוד בנושא:
סין הכריזה: נשלח אדם אל החלל בתוך חמש שנים
צפו: נאס"א שיגרה למאדים רכב חלל בלתי מאויש
אחרי שחללית אבדה, רוסיה שלחה אנגרי בירדז לחלל

  • עוד באותו נושא:
  • לגו
  • קנדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully