וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלונה נגד חברת "לגו": מציגה את המוסלמים כמחבלים

הארגון שמקום מושבו באוסטריה קבל על כך שבדגם "מלחמת הכוכבים" יש סממנים איסלמיים, ובהם מסגד, שמאופיינים בגזענות נגד מוסלמים. לגו התנצלה, אך לא תסיר את המוצר מהמדפים

מארזי קוביות לגו מהווים משאלת לב של ילדים רבים ברחבי העולם, שמקווים שהוריהם ירכשו להם את הצעצוע הוותיק והפופולרי. ואכן, הקוביות הצבעוניות הן אחד המשחקים הנמכרים בעולם זה עשרות שנים. למרות זאת, החברה הדנית העלתה את חמתו של ארגון טורקי באוסטריה, שטוען כי אחד המארזים של קו "מלחמת הכוכבים", מפגין גזענות כלפי מוסלמים.

הקהילה הטורקית באוסטריה איימה לתבוע את לגו בגין הסתה לשנאה גזעית, משום שבמארז "מלחמת הכוכבים: הארמון של ג'אבה" מופיע ארמון שמזכיר את מסגד איה סופיה באיסטנבול, שבעברו היה כנסייה. לטענת הארגון, הדמות של ג'אבה ההאט, דמות מרשעת בצורת גוש שמנוני, וארמונו שמזכיר את המסגד, עשויים לגרום לילדים לשייך את האיסלם עם אלימות וטרור. בנוסף, דמות שנמצאת במגדל מזכירה את המואזין המוסלמי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חיקוי של המסגד שלועג למוסלמים?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהצהרה שפרסם הארגון הטורקי הוסיפו כי ג'אבה ה"מחבל", "אוהב לעשן נרגילה". לכן הם מסיקים כי "זה ברור שהנבל המחריד ג'אבה ההאט וכל התפאורה סביבו מעודדת את התיאור של מזרחיים ואסיאתיים כפושעים ערמומיים".

דוברת מטעם לגו מסרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המבנים בקופסאות הם העתקים נאמנים של מבני פנטזיה בסרטי מלחמת הכוכבים והוסיפה כי החברה "מאוד מצטערת" אם נגרם עלבון למישהו. עם זאת הדגישה כי "בשום אופן לא העתקנו את המסגד המוזכר או כל בניין אחר". כמו כן ציינה כי אין לחברה תכניות לאסוף את המוצר מהחנויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully