וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמין שליחי פיצה לכתובת לא קיימת, ארב ושדד אותם

קובי מנדל

11.6.2013 / 14:14

יגאל אפרת מקריית חיים הורשע בשני מעשי שוד של שליחים, אחרי שתקף אותם כשהגיעו לכתובת הבדויה שהזמין. היום נשלח לחמש שנים בכלא. השופטת: "ניצל צעירים שרצו להתפרנס"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) חמש שנות מאסר בפועל על יגאל אפרת, תושב קריית חיים שהורשע בשוד של שליחי פיצה בקריות. כמו כן נגזרו עליו שנה וחצי מאסר על תנאי והוא חויב בתשלום פיצויים בסך 7,000 שקלים.

אפרת, בן ה-39, הורשע במסגרת עסקת טיעון בשני מעשי שוד של שליחים. האירוע הראשון התרחש בחודש פברואר השנה כאשר אפרת הזמין משלוח פיצה לכתובת שאינה קיימת בקרית חיים. הוא ארב לשליח - ובהגיעו, דרש ממנו למסור לו את הכסף שהיה ברשותו ואף גנב ממנו את מכשיר האייפון שלו. כל זאת, כך לפי גזר הדין, תוך שהוא מאיים על השליח, שהיה ביומו הראשון לעבודה - באמצעות חפץ דמוי אקדח. בהמשך, הוא דרש ממנו את הקסדה, ונמלט מהמקום על הקטנוע של המתלונן.

באירוע השני, שאירע כשלושה שבועות אחר כך - שדד אפרת באיומי סכין משליח פיצה בקריית ים את הקטנוע שלו, קסדת ראש, מכשיר אייפון ותיק שהכיל 300 שקלים. גם במקרה זה נהג המורשע באותו אופן – תקיפת השליח אחרי שזה הגיע לכתובת לא קיימת.

הנאשם ברח עם הקטנוע, אולם זמן מה מאוחר יותר – בשעת לילה, ולאחר שהגיש תלונה במשטרה, זיהה השליח את אפרת באזור בו נשדד. הוא לא היסס, וריסס את פניו של התוקף בגז פלפל שהיה ברשותו. בכך, הצליח לתפוס את הנאשם, שנפל מהקטנוע ועיכב אותו עד הגעת שוטרים למקום.

במהלך משפטו, הביע אפרת חרטה וביקש מחילה מהמתלוננים. הוא ציין שעשה דבר חמור ולקח עליו אחריות - ולכן בחר להודות. לדבריו, בין היתר, הוא סבל רבות בחייו ושילם "מחיר יקר" בגלל התמכרות לסמים, שהיא כבר בעברו. השופטת חני הורוביץ לא קיבלה את עמדתו וציינה כי הוא פעל באופן שיטתי ומתוכנן על מנת לגנוב את הרכוש משליחי פיצה. "מדובר בשני מתלוננים שונים, בחורים צעירים שביקשו להרוויח את לחמם כשליחי פיצה והיו קורבן לשוד, תוך שימוש בסכין ולדרישת נכסים באיום חפץ הנראה כאקדח". לדברי השופטת, המתלונן הראשון אף נאלץ להפסיק עבודתו נוכח המקרה הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully