וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליף הריגול בפייסבוק "נעלם"; מייסד ויקיליקס ייעץ

מיקומו של אדוארד סנודן בן ה-29 אינו ידוע מאז עזב את המלון בו שהה בהונג קונג. בראיון ממקום מחבואו סיפר מייסד ויקיליקס כי נוצר קשר "לא ישיר" עם סנודן טרם פרסום הפרשה

עובד ה-CIA והסוכנות לביטחון לאומי (NSA) שאחראי לאחת ההדלפות המביכות בימי ממשל אובמה, "נעלם". על פי דיווחים בכמה כלי תקשורת, אדוארד סנודן בן ה-29 נעדר לאחר שישלם על שהותו במלון שבו התאכסן בהונג קונג ועזב את החדר ששכר. על פי ההערכות, הוא לא עזב את הונג קונג, שם הוא נמצא מאז הדליף את המידע. הטלוויזיה בהונג קונג דיווחה כי סנודן עזב את מלון "מירה" אתמול (שני). עובדי המלון ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס סיפרו כי הוא עזב בשעות הצהריים.

בראיון שבו נחשף לתקשורת סיפר סנודן כי הוא "מחויב לשחרר את האנשים מדיכוי". בשבוע שעבר נחשף, הודות למסמכים שהדליף, כי סוכנויות אמריקניות אספו רשומות טלפונים ועקבו אחר מידע אישי באינטרנט באמצעות תוכנה הנקראת "פריזם". דובר משרד מנהל המודיעין הלאומי בארצות הברית אמר כי המקרה הופנה למשרד המשפטים לאחר שהוגדר כעניין פלילי. עם זאת, העיתון וושינגטון פוסט פרסם סקר ולפיו רוב האמריקנים מאמינים כי ניטור שיחות טלפון על ידי הממשלה מתקבל על הדעת אם המטרה היא מלחמה בטרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יש לנו תקשורת לא ישירה עם האנשים שלו". סנודן ואסאנג'/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום התגלה כי טרם ההדלפה התייעץ סנודן עם מייסד "ויקיליקס", ג'וליאן אסאנג', האחראי לפרסומם של 700 אלף מסמכים מסווגים. בראיון לרשת ABC האוסטרלית סיפר אסאנג' כי בין השניים היה קשר לא ישיר. אסאנג' האוסטרלי, המנהל את אתר האינטרנט המציג ידיעות שהודלפו בעילום שם למרות הגבלות צנזורה, סיווג ביטחוני או הגנת הפרטיות, סיפר כי "יש לנו תקשורת לא ישירה עם האנשים שלו (של סונדן). אני לא חושב שזה ראוי להיכנס לפרטים נוספים".

בראיון אחר לרשת CNN ייעץ "בחום" אסאנג' לסנודן להימלט לאמריקה הלטינית. "אמריקה הלטינית הוכיחה בעשור האחרון כי היא דוחפת קדימה באמת זכויות אדם. יש להם היסטוריה ארוכה של מתן מקלט". אסאנג' דיבר משגרירות אקוודור בלונדון, שם הוא מתבצר כבר כמעט שנה, לאחר שממשלת אקוודור העניקה לו מקלט מדיני בחודש אוגוסט האחרון, אך השלטונות בריטיים הודיעו כי הם יעצרו אותו אם יעזוב את המקום. סנודן מצדו המריא להונג קונג לפני שהסיפור שהדליף ראה אור. לאסאנג' היו רק מילים טובות לומר על סנודן, שאת מעשיו כינה "הרואיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully