וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברות האינטרנט סיפקו לממשל ארה"ב גישה לשרתים"

7.6.2013 / 5:16

מדיווח של הוושינגטון פוסט עולה כי הסוכנות לביטחון לאומי אספה מידע ישירות מפייסבוק, גוגל ועוד, במטרה לעקוב אחרי אנשים מחוץ לארה"ב. החברות מכחישות שסיפקו גישה לשרתים

הסתבכות נוספת של ממשל אובמה? הסוכנות לביטחון לאומי והבולשת הפדרלית בארה"ב (ה-FBI) חודרות ישירות לשרתיהן של תשע חברות אינטרנט אמריקאיות, מצותתות לצ'טים קוליים ומשודרים, ומחלצות תמונות, דואר אלקטרוני ומסמכים, כך דיווח הלילה (שישי) הוושינגטון פוסט האמריקני. המידע שנאסף נועד לעקוב אחרי גופים זרים ולא אחרי אזרחי המדינה, כך עולה ממסמך סודי ביותר שהגיע לידי העיתון.

לפי הדיווח, הסוכנות לביטחון לאומי התגאתה בגניבת סודות ופריצת קודים. על פי החשד, היא פועלת בשותפות עם ענקיות התוכנה והאינטרנט, שמסייעות לה להסיט את תנועת הנתונים או "לעקוף מחסומים" בדרך להשגת המידע. התכנית - קוד ששמו PRISM – עשויה להיות הראשונה מסוגה. התכנית, שאושרה על ידי בית המשפט בארה"ב, מתמקדת בתעבורת תקשורת זרה שלעיתים קרובות עוברת דרך השרתים של החברות הגדולות בארה"ב.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה. GettyImages
התכנית שאישר ממשלו אספה נתונים ישירות משרתי החברות הגדולות. הנשיא אובמה/GettyImages

עוד עולה מהמסמך המסווג כי הסוכנות "כרתה" כל מידע שביקשה, ישירות מחברות מיקרוסופט, יאהו, גוגל, פייסבוק, סקייפ, יוטיוב, אפל, פאל-טוק ו-AOL. התכנית שהתרחבה מאוד במשך שש שנים גייסה בתחילה את חברת מיקרוסופט, באותו זמן שדיון סוער נגד החוקים מתחולל בסוגיית המעקבים ופרטיות הגולשים. בשנה שעברה, כשגברה הביקורת נגד החוקים, המחוקקים היחידים שידעו על התכנית היו תחת שבועה ונמנעו מלדווח עליה.

המידע שנאסף על ידי גופי המודיעין האמריקני כוון רק נגד אנשים שאינם אזרחי ארה"ב, שמתגוררים מחוץ למדינה, כך אמר הלילה גורם בכיר בממשל האמריקני. החוק שמאפשר איסוף מידע כחלק מתכנית PRISM לא מאפשר לרגל אחר אזרחי ארה"ב, או כל אדם בתחום ארה"ב. "התכנית אושרה מחדש לאחרונה על ידי הקונגרס לאחר דיונים מקיפים. המידע נועד להגן על האומה שלנו ממגוון רחב של איומים".

מעקב אחר "סוכנים של מעצמות זרות"

התכנית היא "בתה החורגת" של תכנית שנגנזה בתקופתו של הנשיא ג'ורג' בוש הבן, לצורכי מעקב פנימי אחרי האזרחים ב-2007, לאחר לחץ תקשורתי ותביעות. הקונגרס האמריקני סיפק חסינות לחברות פרטיות ששיתפו פעולה עם סוכנויות המודיעין במדינה, מכוח חוקים שנחקקו באותה שנה ובשנה שאחרי, שאפשרו לגופי הביון לעקוב אחר "סוכנים של מעצמות זרות".

ענקיות המחשבים והאינטרנט אפל, יאהו ופייסבוק מסרו הלילה לאור הדיווחים כי לא סיפקו לאף סוכנות ממשלתית בארה"ב גישה ישירה לשרתיהן. "לא סיפקנו לאף משרד ממשלתי גישה ישירה לשרתי פייסבוק", נמסר בהצהרה מהחברה. "כאשר פייסבוק מתבקשת למסור מידע על אנשים ספציפיים, אנו בוחנים בזהירות כל בקשה על פי חוק ומספקים מידע רק בגבולות החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully