וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר טמן פח – האישום נגד פעיל הימין בוטל

יהושע בריינר

10.6.2013 / 8:30

צעיר בן 18 מחברון נאשם כי תקף לוחם שניסה להפריד בינו לבין פלסטיני. אלא שעורך הדין המוכר הושיב על ספסל הנאשמים אדם אחר, שאותו "זיהה" החייל. "חשבון נפש לפרקליטות"

כתב אישום חמור נגד פעיל ימין בן 18 מחברון שהואשם בתקיפה בוטל לאחר שהעד טעה בזיהוי הנאשם באולם בית המשפט. הפרקליטות חזרה בה לפני כמה ימים מכתב האישום, לאחר שחייל ששירת בחברון והיה עד תביעה הצביע באולם בית המשפט על אדם שישב על ספסל הנאשמים וטען כי הוא בטוח "בוודאות של 100%" כי מדובר בתוקף. אלא שבפועל "נפל" העד בתרגיל של סנגורו של פעיל הימין, דבר שאילץ את הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום.

על פי כתב האישום המקורי, הואשם פעיל ימין מוכר מחברון, אז נער בן 17, כי תקף נער פלסטיני יחד עם חבריו. שני לוחמים מחטיבת הנח"ל הגיעו למקום על מנת להפריד בין הצדדים, אולם הנער הפלסטיני הצליח להימלט בינתיים ופעילי הימין החלו לרדוף אחריו. לאחר שהפלסטיני נעלם החלו פעילי הימין לרוץ אל עבר אחד החיילים שתפס את חברם ותקפו אותו. כך התאפשר לנער שנתפס להשתחרר, והוא וחבריו נמלטו מהמקום. למחרת זוהה אחד התוקפים בתחנת המשטרה, והוגש נגדו כתב אישום בגין תקיפת עובד ציבור ונסיון תקיפה בנסיבות מחמירות.

אלא שבבית המשפט נפל אחד החיילים בתרגיל שטמן לו סנגורו של הנער, פעיל הימין המוכר עורך דין איתמר בן גביר. בן גביר הושיב על ספסל הנאשמים אדם אחר וכאשר עלה החייל אל דוכן העדים, ביקש בן גביר כי העד יצביע על התוקף. החייל הצביע לעברו של האדם שישב על ספסל הנאשמים, ואמר כי הוא "מזהה אותו בוודאות".

בעקבות כך הציע שופט בית משפט השלום בירושלים אביטל חן מנציגת הפרקליטות לחזור בה מכתב האישום, ובשבוע שעבר הוא בוטל. "אני מעריך שבחלק גדול מהתיקים, אם היו נערכים תרגילים שכאלה, השוטרים או הערבים היו 'מזהים' בחורים שלא היו במקום כמו במקרה שלנו", אמר בן גביר, "כאשר הצבתי על ספסל הנאשמים אדם שכלל לא היה שייך לאירוע נשוא כתב התביעה". בן גביר הביע תקווה כי המקרה "יגרום לגורמים בפרקליטות לעשות חשבון נפש ולהפסיק להתייצב אוטומטית לטובת הערבים והשוטרים ונגד נוער הגבעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully