וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה את איתמר בן גביר ברבבות שקלים

29.1.2013 / 18:48

בית המשפט קבע כי איתמר בן גביר, ברוך מרזל וארבעה פעילי ימין נוספים נעצרו בניגוד לחוק בעת שהפגינו מחוץ לביתו של מבצע הפיגוע במרכז הרב. "כל שוטר פורע חוק ישלם על כך"

מפלגת "עוצמה לישראל" אמנם לא עברה את אחוז החסימה, ופעיל הימין איתמר בן גביר, ששימש כעוזרו הפרלמנטרי של חבר הכנסת מיכאל בן ארי, יצטרך לחפש מקום עבודה אחר, אך היום (שלישי) העניקה לו משטרת ישראל "דמי אבטלה" שבהחלט יאפשרו לו לעבור את תקופת המעבר בנוחות. 62,500 שקלים – זה הסכום שבו הורה אמש בית משפט השלום בירושלים לפצות את בן גביר ושורה של פעילי ימין נוספים, בהסכמת הצדדים, לאחר שנעצרו שלא כדין בהפגנה שקיימו. ההסכם כולל פיצוי בסכום של 53 אלף שקלים בתוספת אגרת בית משפט בגובה של 9,500 שקלים, בתמורה להסרתה של תביעת הפעילים. אמש הוא אושר על ידי סגנית נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת עירית כהן, וקיבל תוקף של פסק דין.

זמן קצר לאחר הפיגוע בישיבת מרכז הרב בירושלים בחודש מרץ 2008, שבו נרצחו שמונה בני אדם ונפצעו עשרות נוספים, הוקמה סוכת אבלים לזכרו של המחבל, עלא אבו דייהם, בביתו בג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים, שאף עוטרה בדגלי אשף וחיזבאללה. פעילי הימין נועם פדרמן, איתמר בן גביר, ברוך מרזל, מיכאל פולק, קורן יהודה ופעיל קטין נוסף החליטו לקיים מחאה במקום והודיעו על כך למשטרה. אלא שבבוקרו של אותו יום המתינו להם שוטרים של משמר הגבול והמשטרה שעיכבו אותם לחקירה, ובהמשך עצרו אותם ללא דו"ח מעצר ובניגוד לחוק.

בהגיעם לבית המעצר במגרש הרוסים קבע רופא המתקן כי מרזל חולה, ועל כן יש לספק לו מים ומזון, אך מנהל בית המעצר סירב לכך. בתגובה לוויכוח שניהלו עמו הפעילים, הם נכלאו בתאי צינוק לא מאווררים שהיו מזוהמים בדם, צואה וחרקים שונים, תוך שנמנע מהם להתפלל בבית הכנסת.

פעיל הימין איתמר בן גביר וחברי הכנסת ברוך מרזל ומיכאל בן ארי מהאיחוד הלאומי בדיון בבג"צ של חברת הכנסת חנין זועבי על שלילת זכויותיה כחברת כנסת, מרץ 2011. עומר מירון
איתמר בן גביר/עומר מירון

כשהובאו לאחר יממה לבית משפט השלום החליט השופט חיים לי-רן לשחררם ללא ערבות, באומרו כי "התקהלותם של אנשים כדי להביע מחאה היא מזכויות היסוד של האדם וממוסדותיה של חברה דמוקרטית. הטיפול בהתקהלות כזו צריך להיעשות תוך שמירה על זכות זו, כמו גם על שלום הציבור".

בכתב תביעת נזיקין שהגישו השישה נגד משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר ומדינת ישראל, הם דרשו פיצוי בסך 380 אלף שקלים על מעצר שווא, שלילית חירותם ושלילת זכויותיהם כעצורים. בכתב התביעה נכתב בין היתר: "הנתבעים – בצוותא וכל אחד לחוד – ביצעו מעשים חמורים ובלתי חוקיים של מעצרי שווא, שלילת חרויות של התובעים ללא כל סיבה ומבלי שתהיה הצדקה לכך, התעלמות מזכויות התובעים וכליאתם בבית המעצר במגרש הרוסים בעיר. לא זו אלא אף זו שגם במשך הכליאה מנעו הנתבעים – ככל שמדובר בנתבעים העובדים בבית המעצר – זכויות בסיסיות והתנהגו כאילו לתובעים אין כל צלם אנוש וניתן להפר את הזכויות הבסיסיות שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

איתמר בן גביר, עורך דין בהכשרתו, אמר היום: "אני מקווה ששוטרי משטרת ישראל יפנימו את המסר ויפסיקו לבצע מעצרי שווא כלפי פעילי ימין. זכותנו הייתה לקיים הפגנה בדרישה להרוס את סוכת המחבל בג'בל מוכבר. אבל גם אם המשטרה הייתה סבורה אחרת – הרי אנשיה צריכים להפנים שלא משנים דעות של אנשים על ידי מעצר". ברוך מרזל הוסיף כי "הגיע הזמן שהמשטרה תלמד שלא רק לאנשי שמאל, סטודנטים ופעילים חברתיים יש זכות להפגין, אלא גם לאנשי ימין. כל שוטר שפורע חוק יצטרך לשלם על כך". נועם פדרמן מסר: "שוב הוכח שהמשטרה והפרקליטות רודפים אותנו לשווא ומשתמשים בכל האמצעים הפסולים ביותר כדי למנוע מאיתנו לטפל באויב הערבי שרקד על דם נרצחי ישיבת מרכז הרב".

אין זו הפעם הראשונה שמשטרת ישראל משלמת "משכורת" לבן גביר ומרזל. לפני כמה חודשים פסק בית משפט השלום בירושלים כי על המשטרה לפצות את השניים ב-30 אלף שקלים בנסיבות דומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully