וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל גאה על הבכיר העצור: "הציל רבים מהתאבדות"

לטענתו, בכיר הקהילה שנעצר בחקירת הרצח בבר-נוער שמר על הנוער "כמו שלביאה שומרת על גוריה". לדבריו, הורים רבים האשימו אותו ש"הפך" את בנם להומו והמציאו עליו סיפורים

צילום: שלומי גבאי, ערוץ 10; עריכה: מיכאל ברגמן

פעיל בקהילה הגאה יצא הבוקר (חמישי) להגנתו של בכיר הקהילה שנעצר מוקדם יותר בהקשר לחקירת הרצח בבר-נוער. הפעיל סיפר לוואלה! חדשות כי מדובר באדם טוב לב, אכפתי ודואג לכולם. "בתור מי ששומר על נוער כמו שלביאה שומרת על גוריה, הוא היה מסוכסך עם לא מעט מבוגרים שניסו לפתות נערים מתחת לגיל 16", אמר הפעיל.

לטענתו, הרבה הורים נהגו להמציא עליו סיפורים כי כעסו על כך ש"פיתה" את בנם ו"הפך" אותו להומוסקסואל. "אני לא אתפלא אם הרוצח הוא איזה אבא או אח הומופוב שהחליט להתנקם בכל הנערים התמימים על כך ש'הפכו' את בנם להומו", אמר הפעיל, והדגיש כי הבכיר עשה המון למען נוער במצוקה: "הוא הציל הרבה הומואים מהתאבדות והתעללות".

חדר המועדון בו התבצע הירי בתל אביב נגד הקהילה ההומו-לסבית. רויטרס
מועדון הבר-נוער לאחר הירי/רויטרס

במשטרה מדגישים כי הבכיר שנעצר הבוקר אינו חשוד בירי, אולם ייתכן שיש בידיו מידע שיכול לסייע בחקירה. אתמול נעצרו שלושה חשודים בירי במועדון הקהילה הגאה בתל אביב ב-2009, שבו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי. השלושה הם יהודים תושבי פרדס כץ, ולכן הכיוון הלאומני נשלל נכון לשעה זו. ככל הנראה, מדובר ברצח על רקע אישי הקשור בנקמה.

השלושה נעצרו אתמול בשעות הצהריים, כאשר בלשי היחידה המרכזית של מחוז תל אביב הסתערו עליהם ברחוב בבני ברק. בהמשך היום הם צפויים להגיע לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב, וצו איסור פרסום עדיין מוטל על רוב פרטי הפרשה. שלושתם מכחישים את המיוחס להם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצר החשודים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרצח המזעזע אירע ב-1 באוגוסט 2009 במועדון הקהילה הגאה בלב תל אביב. מאז הרצח, פעלה היחידה המרכזית של מחוז תל אביב במשטרה על מנת להתחקות אחר עקבות היורה, שהגיע למועדון בשעות הערב בעודו מלא אדם, פתח באש ממנה כאמור נהרגו כץ בן ה-26 וטרובישי בת ה-16, ונמלט מהמקום. מהירי נפצעו עשרה נערים ונערות שבילו באותה השעה במועדון, חלקם נותרו נכים או משותקים. הרצח זעזע עמוקות את המדינה בכלל, ואת הקהילה הגאה בפרט.

מדובר באחד התיקים שהושקעו בהם המשאבים הגדולים ביותר בשנים האחרונות, וצו איסור פרסום גורף הוטל על החקירה. בחודש אוקטובר 2012, נוכח צו איסור הפרסום, נודע על התפתחות מסוימת בחקירה - אולם מאז לא נרשמה התקדמות משמעותית. ביום השנה לרצח נוהגת הקהילה הגאה בתל אביב ובירושלים לציין את המאורע בטקסים, ובשנה שעברה אף נחנך "מרכז ניר" בתל אביב, הפועל למיפוי ולמעקב אחר כל פעילות אלימה נגד חברים בקהילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully