וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ה"נכסה": במערכת הבטחון נערכים להפרות סדר

יהושע בריינר

6.6.2013 / 11:30

בפיקוד מרכז חוששים מהפגנות אלימות של הפלסטינים במסגרת ציון יום השנה לפרוץ מלחמת ששת הימים. מוקד החיכוך העיקרי הוא ביהודה ושומרון, אך גם בירושלים הועלתה הכוננות

כוננות במערכת הביטחון בפיקוד מרכז היום (חמישי) לקראת אירועי "יום הנכסה", היום בו מציינים הפלסטינים את פרוץ אירועי מלחמת ששת הימים. עיקר ההיערכות הינה באזור יהודה ושומרון שם מעריכים כי במהלך היום יתגברו אירועי יידויי האבנים על צירי התנועה וכן קיימת היערכות להפרות סדר ולהפגנות אלימות נגד חיילי צה"ל. במקביל, בירושלים מתוכננת התכנסות באזור שער שכם ובמג"ב נערכים היום בכוחות מתוגברים באזור וכן בסמוך להר הבית ולעיר העתיקה.

עימות בין שוטרי חמאס ומפגינים במעבר ארז, יוני 2011. רויטרס
מפגינים עזתים במחסום ארז מתעמתים שוטרי חמאס ביום הנכסה לפני שנתיים/רויטרס

במהלך היום צפויות להתקיים כמה הפגנות משמעותיות בגדה המערבית בעיקר באזורי החיכוך המוכרים כדוגמת מחסום קלנדיה, ביתוניא, בילעין, ניעלין, קדום ונבי סאלח. על אף ההיערכות, בצה"ל מעריכים כי האירועים יישארו תחת שליטה ולא צפויות הפגנות סוערות כדוגמת אלה שהיו ביום הנכסה ב-2011. עד כה מסכמים בפיקוד מרכז בסיפוק רב את ההתמודדות מול הפרות הסדר הפלסטיניות בשבועות האחרונים שכללו את ציון יום הנכבה ויום האסיר. החשש היה כי הימים הללו יובילו להתפשטות אירועי האלימות ברחבי הגדה המערבית אולם בסופו של דבר הסתיימו הימים באירועים מקומיים בלבד, בין היתר בשל לחץ של הרשות הפלסטינית שלא להסלים את המצב הביטחוני על רקע הניסיונות האמריקניים לחידוש המשא ומתן המדיני עם ישראל.

במקביל, יוזמים מספר ארגונים פרו-פלסטיניים צעדות המוניות במה שמכונה "הצעדה העולמית לירושלים". התכנון של הארגונים הינו להתמקד לא רק בשטחי הגדה ועזה אלא בעיקר בערים מרכזיות בעולם במטרה להעלות את המודעות לסוגיה הפלסטינית. לדברי מארגני הצעדה, אירועים דומים יתקיימו ב-45 מדינות בעולם, בהן בריטניה שם צפויה הפגנה מול השגרירות הישראלית וכן במדינות הגובלות עם ישראל, למעט סוריה. בין היתר מתוכננת צעדה בירדן בעיירה הסמוכה לגבול עם ישראל ובצה"ל מעריכים כי הצבא הירדני ימנע מהמפגינים להתקרב אל הגבול.

יום הנכסה, פצועים והרוגים בהתגודדות אלימה בצד הסורי של מפגינים נגד ישראל, יוני 2011. רויטרס
הפגנה אלימה בצד הסורי ברמת הגולן, יום הנכסה לפני שנתיים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully