וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מתכננת עיירה חדשה לפלסטינים - באדמות מדינה

יהושע בריינר

13.5.2013 / 0:01

המתנחלים זועמים על תכנית המנהל האזרחי להעביר שבטים בדואים מיהודה ושומרון לעיירת קבע חדשה, שתוקם על אדמות מדינה בבקעת הירדן. ראש המועצה: "זה מתן פרס לעבריינים"

זעם בקרב המתנחלים: המנהל האזרחי מתכוון להעביר בקרוב שבטים בדואיים-פלסטיניים מרחבי יהודה ושומרון אל עיירה חדשה שתוקם לטובתם על אדמות מדינה בבקעת הירדן. על פי התכנית, המנהל האזרחי יעתיק בהסכמה שבטים בדואיים-פלסטיניים המתגוררים במבנים לא חוקיים לשטח המצוי כיום סמוך ליישוב מבואות יריחו. במקום יפותחו 1,140 מגרשים, בשטח בגודל 1,800 דונם, על חשבון המדינה לטובת המבנים של האוכלוסייה הפלסטינית שתועבר למקום. העיירה הפלסטינית תיקרא בשם "נועמה", וכל קידום בנייה במקום ידרוש את אישור המנהל, כבשאר שטחי סי.

כיום מתגוררים הפלסטינים במאהלים ובמבנים בלתי חוקיים, חלקם באזור מישור אדומים. מטרת התכנית היא לכנס את כל השבטים לאזור אחד. לוואלה! חדשות נודע כי התכנית כבר עברה את אישורו של שר הביטחון הקודם, אהוד ברק, להפקדה במנהל האזרחי לצורכי התנגדויות, והיא צפויה לעבור בוועדת המשנה להתיישבות במנהל בחודשים הקרובים.

המתנחלים זועמים על התכנית, שעיקריה נודעו להם רק בשבוע שעבר. "יש פה התנהלות שערורייתית על גבול החתרנות, כי מדובר בקביעה מדינית", אמר גורם מקרב המתנחלים המעורה בפרטי התכנית. "מרגע שאתה נותן אדמות מדינה ומעביר אותם חינם אין כסף לידיהם של פלסטינים, אתה קובע סוגיה מדינית. המנהל האזרחי, בראשות מוטי אלמוז, לוקח על עצמו סמכויות ששייכות לממשלת ישראל".

ראש המועצה האזורית בקעת הירדן, דוד אלחיאני, שמשטחו ייגרעו הקרקעות לטובת העיירה הפלסטינית החדשה, אמר כי הוא אינו מתכוון לעבור על כך לסדר היום. "זה מתן פרס לעבריינים", אמר אלחיאני. "פלסטינים בנו בצורה בלתי חוקית, ועכשיו המנהל האזרחי על דעת עצמו נותן להם אדמות ששייכות למדינה, מפתח עבורם את הקרקע, ובפועל בונה עיר פלסטינית חדשה בבקעת הירדן. אם זו הדרך של המנהל האזרחי להקים יישובים חדשים, אז גם אנחנו נתחיל להתנהג בצורה דומה. אני אומר את זה בצורה הברורה ביותר, העיר הזו לא תקום בשטחנו".

שר הביטחון, משה יעלון, דן בנושא בשבוע שעבר עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, שקבלו על התנהלות המנהל. יעלון עצמו גיבה את תת-אלוף אלמוז, ואמר כי כל ביקורת שעולה יש להפנות אותה אל עבר המערכת הביטחונית ולא לתקוף אישית את קציני צה"ל. גורם בלשכתו של אלוף איתן דנגוט, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, טען כי "מדובר בתכנית מתאר הנמצאת בסמוך לשטחי איי, שמטרתה לעשות סדר בנוגע לבנייה הבלתי חוקית הפלסטינית המתקיימת על שטחי סי וכך לשפר את מרקם החיים הפלסטיני".

במועצת יש"ע תקפו את הכוונה להקים את היישוב. "זהו תאטרון האבסורד בהתגלמותו ", נמסר במועצה בתגובה. "על שטחי C מדינת ישראל מקדמת תכניות לאלפי יחידות דיור לפלסטינים, בעוד שישנם אזורים נרחבים בשטחי A ו-B בהם ניתן ליישבם, ואילו להתיישבות הישראלית שנמצאת בשטחי C עוצרים את מכרזי הבניה. אנו מקווים כי ראש הממשלה לא היה מודע למהלכים אלו ומצפים שיקיים את הבטחתו מלפני כחצי שנה להוצאת מכרזי הבניה בערים ובישובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully