וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקשי מקלט כלואים: מכריחים אותנו "לעזוב מרצון"

מבקשי המקלט פנו למוקד סיוע וסיפרו כי אנשי משרד הפנים הודיעו להם כי הם יעזבו למדינה שלישית, בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. ברשות האוכלוסין וההגירה מכחישים

האם החלה המדינה בהחתמת מבקשי מקלט על מסמכי עזיבה מרצון? תלוי את מי שואלים. על פי דיווחי מוקד הסיוע לעובדים זרים, כמה מבקשי מקלט הכלואים במתקנים בדרום פנו למוקד בימים האחרונים וסיפרו כי אנשי משרד הפנים הודיעו להם כי הם עתידים לעזוב למדינה שלישית וכי עליהם לחתום על מסמכי "עזיבה מרצון", בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. זאת על רקע הפרסום על ההסדר שאליו הגיעה ישראל עם מדינה שלישית, ששמה לא הותר לפרסום, אשר אמורה לקלוט מבקשי מקלט מאריתריאה תמורת כסף.

בין הפונים - אזרחי אריתריאה וסודן. אתמול בבוקר אף דיווחו אזרחים מסודן המוחזקים בשני אגפים שונים בכלא סהרונים כי הגיעו אליהם נציגים של הרשויות עם דרכוניהם ודרשו מהם לחתום על מסמכים ולפיהם הם מוכנים לעזוב את ישראל מרצונם. רעות מיכאלי, מנכ"ל מוקד הסיוע, פנתה אתמול (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה כי יורה על הפסקת החתמת מבקשי המקלט על המסמכים לאלתר וכי למסמכים אלו לא תהיה השפעה על בקשת המקלט שלהם.

"המדינה מפעילה לחץ פסול"

"המדינה מפעילה לחץ פסול על מבקשי מקלט כלואים לזנוח את בקשות המקלט שלהם" אומרת רעות מיכאלי, מנכ"ל מוקד סיוע לעובדים זרים, "הסכמה 'מרצון' לצאת למקום שבו נשקפת להם סכנת חיים, בעודם כלואים במעצר ממושך וללא משפט, אינה יכולה להיחשב כהסכמה רצונית – ומשמעותה שמדינת ישראל מגרשת פליטים בכפייה ומתנערת מחובותיה המשפטיות והמוסריות כאחד".

תמונות אוטובוס סודנים. יותם רונן
אזרחי סודן לקראת החזרתם לארצם, יוני 2012/יותם רונן

ביום ראשון הודיעה המדינה, במהלך דיון בבג"ץ, כי הגיעה להסדר עם מדינה שלישית שתקבל אליה את מבקשי המקלט מאריתריאה, זאת תמורת סיוע כלכלי, חקלאי וביטחוני. עוד הודיעה המדינה כי מנהלת מגעים עם שתי מדינות נוספות שיהוו מדינת מעבר למבקשי המקלט מסודן. הפניות שהגיעו למוקד סיוע מעידות כי כבר ביום שני החלו נציגי הרשויות בניסיון להחתים את מבקשי המקלט על המסמכים האמורים, זאת בניגוד לעמדת היועץ המשפטי לממשלה ולפיה אין להוציא מרצון מבקשי מקלט השוהים בכלא.

ברשות האוכלוסין וההגירה הכחישו את הטענות באופן גורש: "לא היו דברים מעולם. מדובר בשקר גס שנועד להטעות את הציבור, ובעיקר מבוסס, ולא בפעם הראשונה, על שמועות ולא על עובדות. קיימת הנחיה של היועץ המשפטי לממשלה לא להוציא מרצון מי שנמצא במשמורת. הנחייה זו לא השתנתה ואנו פועלים על פיה".

בתגובה להכחשת משרד הפנים מוסיפים במוקד סיוע ?מדובר במספר שיחות שהגיעו בשפות שונות, למספרים שונים ולאנשים שונים מתוך מוקד סיוע לעובדים זרים? אומרת מיכאלי, ?קשה להאמין שמדובר בצירוף מקרים. אנחנו שמחים עם זאת שמשרד הפנים התעשת ומכבד את הנחיות היועמ"ש?.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully