וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים הסורים נלחמים בחיזבאללה - במעוז הארגון

האופוזיציה הסורית מימשה האיום כלפי הארגון, ללחום בו בלבנון אם לא ייסוג מסוריה. במקביל הודיעה סוריה כי תתיר לצלב האדום להיכנס לקוסייר הסמוכה לגבול "בתום המבצעים"

צילום: באדיבות יוני אלפר – טרור ווטש, עריכה: מיכאל ברגמן

ירי רקטות מסוריה ללבנון בשבוע שעבר

בין האופוזיציה הסורית לבין חיזבאללה פרצו הלילה (ראשון) קרבות בתוך שטח לבנון. כמה ימים בלבד לאחר האיום של צבא סוריה החופשי להעביר את הלחימה לתוך שטח לבנון אם חיזבאללה לא ייסוג מאדמות סוריה, התנהלו הלילה ולפנות בוקר קרבות עזים בין פעילי חיזבאללה לבין אנשי צבא סוריה החופשי ופעילי ארגון ג'בהת א-נוסרה באזור בעלבק שנחשב למעוז של חיזבאללה.

על פי הדיווחים, הקרבות התנהלו כחמישה קילומטרים ממערב לגבול בין המדינות בעומק לבנון. לטענת חיזבאללה, הוא הצליח להרוג לפחות 27 מפעילי ג'בהת א-נוסרה. בעלבק נחשב לאזור שבו מחזיק חיזבאללה את העורף הלוגיסטי של הארגון: אמצעי לחימה רבים וכן מרכזים דתיים וחברתיים. בסוף השבוע נורו רקטות מתחומי סוריה לעבר מטרות של חיזבאללה באזור הבקעא בלבנון, כמה ימים לאחר הזהרתו של רמטכ"ל צבא סוריה החופשי, הגנרל סלים אידריס, בשבוע שעבר כי אם חיזבאללה לא ייסוג מסוריה אנשיו ילחמו בו על אדמת לבנון.

דגלים וכרזות של חיזבאללה והמזכ"ל חסן נסראללה בבעלבכ, מעוז הארגון בבקעת הלבנון. AP
אזור בעלבק בלבנון, בו פרצו הקרבות/AP

במקביל, היום הודיע שר החוץ הסורי ואליד מועלם כי ארצו תאפשר כניסה של הצלב האדום לעיר קוסייר הסמוכה ללבנון – לאחר שיסתיימו בה "מבצעי הצבא". האו"ם קרא להפסקת אש מיידית בקוסייר, בה מתנהלים קרבות כבר מספר שבועות, בטענה כי במקום ישנם כ-1,500 פצועים הזקוקים לסיוע. כוחות הצבא של הנשיא בשאר אסד ושל חיזבאללה נלחמים בעיר במורדים זה כמה שבועות. מועלם הביע הפתעה מהדאגה הבינלאומית סביב קוסייר, ואמר כי העולם שתק נוכח השתלטות המורדים על העיר לפני כשנה וחצי והוסיף כי סוריה כעת מטפלת ב"בעיית הטרור" באזור.

לאחרונה נורו כמה רקטות מסוריה לשטח לבנון, חלקן נחתו באזורי הסונים התומכים בהתקוממות העממית נגד משטרו של בשאר אסד בסוריה וחלק נחתו במעוזי ארגון חיזבאללה – התומך באסד, ואף על פי הדיווחים בתקשורת הזרה שלח את אנשיו להילחם לצד אנשיו של אסד. בשבוע שעבר נהרגה אישה לאחר ששלוש פצצות מרגמה שנורו מסוריה התפוצצו ליד העיירה הרמל שבאזור בקעה בלבנון.

בראיון שהעניק נשיא סוריה, בשאר אסד, לתחנת הטלוויזיה "אל-מנאר" של חיזבאללה בלבנון ביום חמישי, הוא הדגיש כי פעילי חיזבאללה ממוקמים על הגבול בין לבנון לבין סוריה ואינם פועלים בלב סוריה. לדבריו, מטרתו היא לשמור על אחדות סוריה ולאחרונה יש "הפיכה במאזן הכוחות בלחימה". "אין מדובר במעבר מהגנה למתקפה", אמר, "אלא בשינוי במאזן הכוחות. המערכה היא מערכה על המולדת ולא על הכיסא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully