וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה תעביר לאסד את ה-S-300 רק ב-2014, אם בכלל"

ברוסיה דווח כי השלמת העסקה שכוללת העברת מערכת ההגנה האווירית לא מובטחת, ואם תושלם יהיה זה ברבעון השני של 2014. בניגוד לטענת אסד: "עד כה לא היה משלוח של הטילים"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

רוסיה לא תעביר לסוריה את מערכת ההגנה האווירית S-300 בשנה הקרובה, וייתכן שאף לא תעביר אותה כלל לידי משטר אסד - כך דיווחה הבוקר (שישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. הדיווח נשען על פרסומים בשני עיתונים ברוסיה, בהם היומון "ודומוסטי", שבו צוטט מקור בכיר בתעשיית הנשק של רוסיה, באומרו כי כלל לא בטוח שהמערכת המתוחכמת תגיע למשטר אסד ב-2013. בעיתון "קומרסנט" צוטט גורם רוסי שטען כי העברת הנשק תושלם רק ברבעון השני של 2014.

עם זאת, שני המקורות שצוטטו בשני העיתונים הרוסיים, הדגישו חד-משמעית כי לא בוצע עד כה משלוח טילי S-300 מרוסיה לסוריה. לפי הדיווח, מדובר בעסקה שנחתמה ב-2010, ושוויה מוערך במיליארד דולרים. ה"קומרסנט" הוסיף כי גם לאחר נחיתת המערכת בסוריה, יהיה צורך בחצי שנה - לכל הפחות - להכשרת כוח אדם לתפעולה ולבדיקות, בטרם תיכנס המערכת לשימוש.

מערכת טילים מסוג S-300. AP
גם לאחר שתגיע לסוריה, תידרש חצי שנה עד שתהפוך למבצעית. מערכת ההגנה האווירית S-300/AP

ה-S-300 היא מערכת טילים ניידת, שמסוגלת ליירט מטוסים וטילים בטווח של 200 קילומטרים. המערכת נמכרת כמודל של מספר סוללות, שלכל אחת תפקיד משמעותי בהרכבת המענה לאיום אווירי. יחד עם יחידת בקרה אווירית, היא בעלת יכולות פורצות דרך במזרח התיכון. יצוין כי הדברים נאמרים בניגוד גמור לטענותיו של נשיא סוריה, בראיון לרשת "אל מנאר" של חיזבאללה. "מה שסיכמנו עם רוסיה סביב הסכם הנשק יקוים, וחלקו אף קוים בתקופה האחרונה", אמר בראיון שפורסם אתמול. "אנחנו והרוסים נמשיך להוציא לפועל את ההסכמים הללו", התעקש אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully