וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברו אליי בכנות, גזענים מפוחדים

אבתיסאם מראענה

30.5.2013 / 16:37

למה חאלד לא יכול להיכנס לסופרלנד, אבל הקופאית בסופרלנד יכולה לנגב חומוס ביפו מתי שתרצה? אבתיסאם מראענה כבר התייאשה מהנסיונות להזהיר את החברה הישראלית מטפיל הגזענות

החברה הישראלית למדה כבר לחיות עם הטפיל. הוא מזין לה את האגו ומבדל אותה מהאחר. הוא מתעורר כשהשם "חאלד" עולה, או כשחאלד פותח את הפה ומדבר בשפתו. כל מטרתו של אותו הטפיל היא להילחם במי שהגזע שלו הוא לא יהודי; כל מי שהוא לא "לבן", וכל מי שהשם שלו לא קובי או סמדר, וכל מי שתורתו היא לא תורת ישראל. טפיל הגזענות הזה בריא, גדול ושמן, בעודו מתקדם אל מימוש המטרה שלו - לשמר את טוהר הגזע של העם הנבחר.

כשהמורה חאלד מבית הספר אג'יאל ביפו הזמין לתלמידיו הערבים כרטיסים ל"סופרלנד", הוא נתקל בסירוב מצד הקופאית בטענה שאין מקום. אבל כשחאלד הפך ל"אייל" - התגלה שיש ועוד איך יש מקום. למה חאלד אינו מוזמן להגיע לסופרלנד, בגלל מוצאו הערבי, אבל הקופאית יכולה להזמין את עצמה כל אימת שתחפוץ לנגב חומוס ביפו?

מאסתי כבר בניסיונות העקרים להזהיר את החברה הישראלית מפני הטפיל המסוכן שגדל בתוכה. עייפתי מהניסיונות להוכיח שוב ושוב שאני דומה לכם; שאני, הערבייה, אדם כמוכם בדיוק, שאוכלת את האוכל שלכם ומעשנת את הסיגריות שאתם גם מעשנים, ומחרבנת באסלות של הקניונים ובתי הקפה בדיוק כמוכם.

ובכל זאת, בא לי לחבק אתכם

ועם כל המיאוס הזה, בא לי לחבק אתכם, חברה גזענית שלי, שסובלת מטפיל הגזענות שמתפתח - ושרוב האנשים, ובתוכם גם השליטים והממסד, לא ממש מתכוונים לעשות כלום בשביל לעקור אותו, כי הוא הפך להיות חלק מהחברה הזאת. בא לי לחבק אתכם ואתכן, לא בשביל להוכח לכם שאני ערבייה לא מסריחה. בא לי לחבק אתכם לא בשביל להוכח לכם שאין בי מחלה מידבקת. אני רוצה לחבק אתכם כי אני לא אויב.

דברו אליי בכנות, גזענים מפוחדים. דברו אליי, חברי כנסת שמחוקקים בימים אלו חוקים על מנת להפוך את המדינה בהגדרה שלה ליותר יהודית מדמוקרטית. מה אתם מנסים לעשות בעצם, שמטעמי דמוקרטיה אני לא אורשה להיכנס לפארק שעשועים? הדמוקרטיה זה לשרוף לערבים את המכוניות שלהם? הדמוקרטיה זה החופש לשנוא? החופש למחוק כפרים בדואיים בנגב? הדמוקרטיה זה החופש לבזות ולהעליב את האחר? הדמוקרטיה החופש זה לשנוא הומואים ולסביות? הדמוקרטיה זה לשנוא את השחורים והעובדים הזרים? הדמוקרטיה זה לשנוא את החרדים? הדמוקרטיה זה לשנוא את כולם?

רבותיי הגזענים וגבירותיי הגזעניות, אולי בעיניכם כל החאלדים והמוחמדים הם טרוריסטים, וכל הפאטמות הן פצצות מתקתקות. אבל באמאשכם, האם זה מה שאתם רוצים? האם תסכימו שאנחנו, מוחמד ופאטמה - כמו חאלד מהסופרלנד - נאמץ לעצמנו זהות בדויה, שמות בדויים וחזות יהודית עם שרשת של מגן דוד ו"עם ישראל חי", רק כדי שתפסיקו לשנוא?

אבתיסאם מראענה היא במאית ויוצרת סרטי תעודה

סערות ההפרדה בסופרלנד - עוד כותרות:
ילדי כיתה ז' שהופלו: "גם אנחנו בני אדם"
חרם על הסופרלנד: "לא נשתמש בשירותיו של עסק פוגעני"
השרה לבני פנתה ליועץ המשפטי: בדוק הגזענות
דעה אחרת: עם כל הצער, לפעמים צריך להפריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully