וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המורדים הסורים משגרים רקטות לעבר חיזבאללה

מחלקת המדינה קראה לארגון השיעי לסגת מייד מסוריה. הבית הלבן התייחס לדיווחים על כוונה להטיל סגר אווירי בשמי סוריה, ואמר כי "כל האפשרויות נמצאות על השולחן"

צילום: באדיבות יוני אלפר – טרור ווטש, עריכה: מיכאל ברגמן

וושינגטון קוראת לחיזבאללה להסיג את לוחמיו משטח סוריה ולהשיבם מיד ללבנון. דוברת מחלקת המדינה, ג'ן פסאקי, אמרה אמש (רביעי) כי זה "מסוכן ובלתי מקובל" שהארגון השיעי שלח לוחמים לסוריה.

בתקופה האחרונה דווח כי לוחמים מהארגון הלבנוני מסייעים לצבא סוריה לכתר את העיר קוסייר במחוז חומס. בתחילת השבוע נורו רקטות גראד לעבר מעוז הארגון ברובע דאחייה בביירות, וככל הנראה מדובר בפעולת נקם של המורדים הסורים. בסרטון המצורף לידיעה נראה שיגור נוסף של רקטות גראד מסוג זה, הפעם לעבר העיר הרמל שבבקעת הלבנון. ככל הנראה השיגור היה ביום שלישי. לא ידוע אם היו נפגעים לאנשי חיזבאללה.

בתוך כך, אמר אתמול שר החוץ של סוריה, ווליד מועלם, כי אם ישראל תתקוף שוב בשטח ארצו, תהיה זו עילה ל"תגובה מיידית". את הדברים אמר מועלם בראיון לרשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מייאדין".

הלוויה בנבי שית של פעיל חיזבאללה שנהרג בקרב על קוסייר, סוריה. לבנון, מאי 2013. רויטרס
הלוויה בעיר נבי שית של לוחם חיזבאללה שנהרג בקוסייר/רויטרס

בעניין אחר, אמר אתמול בערב דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה טרם שלל את האפשרות להטיל סגר אווירי בשמי סוריה. ביום שלישי בערב דיווח אתר החדשות "דיילי ביסט" כי אובמה ביקש מהפנגטון לתכנן מבצע לאכיפת איסור טיסה בסוריה. לדברי קרני, "בכל הנוגע למדיניות שלנו בסוריה, כל האפשרויות העומדות בפני הנשיא עדיין נמצאות על השולחן. כמובן, זה כולל גם אפשרות של איסור טיסה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עמידרור: "נפעל נגד מערכות הטילים"

מוקדם יותר אתמול דווח בעיתון "הארץ" כי היועץ לביטחון לאומי, יעקב עמידרור, אמר בסוף השבוע שעבר כי ישראל תפעל "כדי למנוע מטילי S-300 להפוך למבצעיים" בשטחה של סוריה. על פי הפרסום, את הדברים אמר עמידרור בתדרוך ל-27 שגרירי האיחוד האירופי בישראל.

עוד פורסם כי הדיפלומטים שנכחו באירוע, וביקשו לשמור על עילום שם, סיפרו כי מהסקירה של עמידרור עלה שלהערכת ישראל מוסקבה תספק את מערכת הטילים המתקדמת לסוריה בשל שורה של סיבות שאינן קשורות לישראל - אלא ליריבות בינה לבין ארצות הברית, לבריטניה ולצרפת בסוגיה הסורית.

"הבנו מעמידרור כי ממשלת ישראל סבורה שלא ניתן יהיה למנוע את הספקת הטילים לסוריה, ולכן היא תפעל נגדם אחרי ההספקה אבל לפני שיהפכו למבצעיים", אמר אחד הדיפלומטים.

לקריאה נוספת
רוסיה מזהירה את ישראל: "לשמור על קור רוח"
עמידרור: "נמנע מסוריה שימוש מבצעי בטילי S-300"
האם דמשק באמת מסוגלת להפעיל את הטילים?
המורדים הסורים מאיימים: נרחיב את הלחימה ללבנון

(עדכון ראשון: 21:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully