וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם מזהיר: נגיף הקורונה – איום על העולם כולו

לפי ארגון הבריאות העולמי, עד כה מתו 27 בני אדם בשל הידבקות בנגיף. עוד עולה כי כל המקרים בעלי זיקה למזרח התיכון. משרד הבריאות אף הורה להיערך לטיפול במבקרים בסעודיה

ארגון הבריאות העולמי הכריז היום (רביעי) כי נגיף שהתגלה בספטמבר האחרון ממשפחת נגיפי הקורונה, Middle East respiratory syndrome coronavirus (MERS-CoV), עלול להוות "איום על העולם כולו". עד כה מתו 27 בני אדם כתוצאה מהידבקות בנגיף, ובסך הכל אובחנו בחודשים האחרונים 49 בני אדם בכל העולם כחולים. במסגרת כינוס של הארגון בשוויץ אמרה מנכ"לית הארגון, מרגרט צ'ן, כי "הנגיף אינו בעיה שמדינה בודדת יכולה לשמור לעצמה או לנהל בעצמה".

רוב מקרי ההידבקות בנגיף אירעו במדינות חצי האי ערב; אולם מקרי מוות נוספים אירעו ברחבי העולם. "כל מקרי ההידבקות באירופה בעלי קשר ישיר או עקיף למזרח התיכון", אמרה צ'ן מוקדם יותר החודש. לדבריה, "בצרפת ובבריטניה התגלו מקרים שבהם החולים לא ביקרו במזרח התיכון אבל היו בקשר עם תיירים שחזרו משם". אתמול מת אחד החולים אחרי שנדבק במהלך טיול במזרח התיכון.

משרד הבריאות הורה על חידוד נהלי הבדיקה

הגיף נכלל בקבוצה שאליה משתייך גם נגיף הסארס הקטלני. תסמיני הנגיף, התוקף את מערכת הנשימה, דומים לאלו של הצטננות או שפעת, והם כוללים חום גבוה ושיעול. הנגיף אף עלול לגרום לדלקת ריאות ולאי-ספיקת כליות. כמו כן, הנגיף מועבר בקלות באמצעות מגע עם הפרשות, ולעתים אף מועבר במערכת הנשימה בעת שהות בסמיכות לאדם חולה. לנגיף אין טיפול או חיסון, והנדבקים מקבלים טיפול תרופתי תומך כדי להקל את התסמינים.

בחוזר מנכ"ל משרד הבריאות שפורסם בחודש דצמבר הורה ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, לצוותי רפואה בקהילה ובבתי החולים להגביר את ערנותם עם שובם ארצה של מבקרים במכה שבערב הסעודית. כמו כן, במסגרת חוזר המנכ"ל חודדו נהלי הבדיקה ואבחון המחלה במרפאות הקהילתיות ובבתי החולים. יצוין כי עד כה לא התגלו מקרי הידבקות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully