וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסארס חוזר? קטארי מאושפז במצב קריטי בבריטניה

24.9.2012 / 11:49

ארגון הבריאות העולמי בודק חשש להתפשטות וירוס הסארס, או וירוס שדומה לו, בעקבות אשפוז של אזרח קטאר עם סימפטומים מדאיגים בלונדון. ב-2002 גבה הוירוס את חייהם של 800

שובו של הסארס? אזרח קטארי, בן 49, מאושפז בחודש האחרון במצב קשה בבית חולים בבריטניה עם חשש לווירוס ממשפחת הסארס. ב-3 בספטמבר הגיע האזרח לבדיקה רפואית בדוחא והתלונן על סימפטומים של דלקת חריפה בדרכי הנשימה ואי ספיקת כליות. מספר ימים לאחר מכן הוא אושפז ביחידה לטיפול נמרץ בעיר, ושלושה ימים אחר כך, אז גבר החשש שהוא שהה בסעודיה בזמן האחרון, הוא הוטס לקבלת טיפול בבריטניה.

השהייה בסעודיה משכה את תשומת לבו של הצוות הרפואי שטיפל בחולה בשל מקרה קטלני בשנה שעברה של אזרח סעודי שמת בהולנד. מהשוואת דגימות של הווירוס שתקף את אותו סעודי לאזרח הקטארי עולה כי קיימת התאמה של 99.5% ביניהן.

שפעת החזירים בערב הסעודית. רויטרס
דגימות החולה הושוו לאלה של חולה סעודי שמת מווירוס דומה בשנה שעברה/רויטרס

בעקבות כך, עורך ארגון הבריאות העולמי בדיקות לגבי מידע נוסף אודות הווירוס. "אנחנו עדיין חוקרים את זה ומחפשים כל שביב מידע. נכון לעכשיו, לא קיבלנו דיווחים נוספים על סימפטומים כאלה אצל אנשים אחרים", אמר דובר ארגון הבריאות העולמי לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, "החולה מקטאר עדיין בחיים, אבל כפי שאנחנו מבינים הוא במצב קריטי". במקביל, מנהל המרכז הרפואי לזיהום בלונדון, בו מאושפז החולה, פיטר אופנשו, אמר כי הנחה מומחים הונחו לבדוק כל סימן להתפשטות הווירוס וכי "כל ראייה לכך שווירוס הסארס, או דומה לו, מתעורר שוב היא מדאיגה".

וירוס הסארס, או "תסמונת נשימתית חריפה", הופיע בסין בשנת 2002 והדביק יותר מ-8,000 בני אדם ברחבי העולם. כ-800 מהם מתו לפני שהצליחו לקבל טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully