וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: עבודות כפייה לאדם שהפיץ שמועה על סארס

28.2.2012 / 5:30

תושב סין יבלה את השנתיים הבאות במחנה עבודה, לאחר שהפיץ שמועה לפיה התגלה בביה"ח בעירו מקרה של אדם הנושא את נגיף הסארס. המשטרה: "המידע הכוזב הפר את הסדר החברתי"

שנתיים של "חינוך מחדש" במחנה עבודה נגזרו שלשום (ראשון) על אזרח סין המואשם בהפצת שמועה על שובה של מגפת הסארס.

על פי הודעה מטעם המשטרה המקומית, הנאשם, תושב העיר באודינג שבצפון סין, עבד כמנהל אתר אינטרנט, ובניסיון למשוך גולשים לאתרו פרסם מידע לפיו בית החולים בעיר אבחן מקרה של אדם החולה בסארס – הנגיף הקטלני שהתפשט בסין בשנת 2002 והפך למגפה עולמית. "למידע הכוזב היו השלכות והוא הפר את הסדר החברתי", נמסר מהמשטרה.

ממשרד הבריאות של סין נמסר כי אין בסיס לשמועה לפיה נגיף הסארס התגלה באזור. כמו כן, נמסר כי מספר בני אדם אושפזו בבית החולים בבאודינג כשהם סובלים מווירוס שפעת נפוץ, ובדיקה נוספת אישרה כי אכן אינם חולים בסארס.

מגפת הסארס פרצה בסין בסוף שנת 2002, ודבר התפשטותה הוסתר מעיני הציבור במשך שבועות. בסופו של דבר מניין המתים וחרושת השמועות אילצו את שלטונות סין לחשוף את קיומה של המגפה, וכן להתנצל ולהתחייב שלא להסתיר שוב מידע הנוגע להתפרצות מחלות. המגיפה התפשטה מדרום סין לשאר המדינה ולאחר מכן גם למדינות נוספות בעולם. מעל 8,000 בני אדם נדבקו בנגיף הקטלני, ו-775 בני אדם מתו כתוצאה ממנו.

כותרות בנושא מגיפת הסארס:
מעל 600 סינים הושמו בבידוד מחשש לסארס
ייתכן שחולי סארס הגיעו לארה"ב
סין: ניסויים בבני אדם לחיסון נגד סארס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully