וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף דמוי סארס במזרח התיכון: 9 קרבנות בסעודיה

13.3.2013 / 17:22

עד כה אובחנו 15 מקרים של נגיף "נובל קורונה" שתכונותיו מזכירות את אלו של הנגיף הקטלני. ארגון הבריאות העולמי: "הקרבן האחרון לא היה בקשר עם חולים אחרים שתועדו"

נגיף קטלני ממשפחת הסארס הביא למותו של אזרח סעודי בן 39 - כך דיווח היום (רביעי) ארגון הבריאות העולמי. מהדיווח עולה כי עד כה הווירוס גבה את חייהם של תשעה בני אדם ובנוסף נרשמו 15 מקרים של הידבקות. הקרבן האחרון פיתח תסמינים של נגיף "נובל קורונה" (NCoV) ב-24 בפברואר ומת ב-2 במרץ, ימים ספורים לאחר שאושפז.

"בדיקה ראשונית מרמזת על כך שהקרבן האחרון לא היה בקשר עם חולים אחרים שתועדו", נמסר מארגון הבריאות העולמי שהוסיף כי נבדקים דיווחים על מקרי הידבקות נוספים.

בחודש ספטמבר 2012 פרסם ארגון הבריאות העולמי התרעה בינלאומית, בעקבות גילויו של אזרח ממוצא קטארי בבריטניה שנדבק בנגיף. עוד נודע כי האיש ביקר בערב הסעודית בטרם נדבק. מרבית המקרים של הנגיף אובחנו במזרח התיכון או בקרב חולים ששהו באזור לאחרונה.

התסמינים: חום, שיעול וקשיי נשימה

ה- NCoV הוא נגיף מאותה משפחה של וירוסים שגורמים לשפעת הנפוצה ותכונותיו מזכירות את אלו של הסארס (Severe Acute Respiratory Syndrome), שהתפרץ באסיה בשנת 2003 והביא למותם של למעלה מ-800 בני אדם ברחבי העולם. הנגיף החדש דומה גם לנגיפים שנמצאו בעטלפים. בין התסמינים של ה- NCoV: חום, שיעול וקשיי נשימה חמורים. מחקרים שנעשו באירופה מצאו כי ה-NCoV מסתגל היטב להדבקת בני אדם וכי ניתן אולי לטפל בו באותן תרופות ששימשו לטפל בסארס.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי הוא עוקב אחר התפתחות הנגיף. "הארגון פועל כרגע בסיוע מומחים בינלאומיים והמדינות בהן דווחו מקרים של הנגיף ובוחן המלצות למעקב וניטור". בנוסף, על הרשויות הבינלאומיות להתריע על כל מקרה חדש של הנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully