וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבוד באל-קאעדה: דוחות נוכחות והחזרי הוצאות

מכתב שהתגלה במבנה שהיה שייך לתא אל-קאעדה במאלי מגלה כי המחבלים הזוטרים צריכים לדווח למפקדיהם על הוצאות, להחזיר להם טלפונים, להשתתף בישיבות וכמובן - לספק תוצאות

כמו בכל ארגון גדול, נראה שגם המנהלים בארגון הטרור אל-קאעדה צריכים לדאוג ש"עובדיהם" יפעלו לפני הנהלים. מכתב שהגיע לידי סוכנות הידיעות AP, גילה כי טרוריסטים "זוטרים" בתא שבצפון אפריקה צריכים למלא דוח הוצאות, להשתתף בישיבות, להחזיר שיחות למנהלים בטווח זמן סביר וכמובן, לספק תוצאות.

המכתב, בן 12 עמודים, נמצא בבניין AP שבעבר נשלט על ידי חברי הארגון ממאלי ובהם מוכתר בלמוכתר, האחראי לחטיפתם ומותם של עשרות במתקן קידוח באלג'יריה. הוא נכתב בתגובה לאיומיו של בלמוכתר לנטוש את הארגון ולהקים גוף טרור חדש. "מכתבך כלל השמצות, קללות והתנשאות", נכתב שם. "נמנענו עד כה לבחוש במריבה הזו בעבר מתוך תקווה כי יהיה ניתן לפתור את הבעיות בדרך הקלה... אבל הפצע ממשיך לדמם ומכתבך האחרון סגר את הגולל על כל תקווה לרפא אותו".

לוחמים של אל-קאעדה בצפון עירק. AP
לוחמי אל קאעדה בצפון עיראק/AP

במכתב ננזף בלמוכתר על כישלונו ב"גיוס כספים" לארגון לאחר שהסכים לקבל 700 אלף אירו בלבד כופר בתמורה לדיפלומט קנדי חטוף, במקום התשלום הסטנדרטי, העומד על שלושה מיליון. "במקום להמשיך עם קווי התוכנית, הוא ניהל את החטיפה כרצונו", כתבו מנהליו בכעס. "עלינו לשאול כאן, מי ניהל את החטיפה החשובה הזו באופן כל כך גרוע? האם זה נובע מהתנהגותו חסרת האחריות של אחינו אבו עבאס (בלמוכתר) שיצר אי התאמה בוטה: החליף את הנכס הכבד ביותר שלנו (דיפלומטים קנדים!) במחיר זעום ביותר (700 אלף אירו)!!"

כעס רב הופנה כלפי ביצועיו של בלמוכתר. "כל אחד שישקיף על הפעולות המזוינות (שבוצעו) בסהרה יכול להבחין בבירור בכישלון של חטיבת רעולי הפנים להוציא לפועל פעולה מרהיבה, למרות האפשרויות הרבות שמעניק האזור - יש שפע של מוג'הדין, מימון זמין, נשק ומטרות אסטרטגיות בהישג יד", נכתב שם. "החטיבה שלך לא הצליחה להוציא לפועל מבצע מרהיב אחד".

"(הארגון) העניק לאבו עבאס סכום כסף גדול לרכוש כלים ללחימה, למרות הצורך הגדול שלו בכסף באותה התקופה. אבו עבאס לא השתתף ברכישת הנשק. אז לעבודתו של מי מאיתנו אפשר לקרוא גרועה, אני תוהה?". עוד נכתב במכתב כי בלמוכתר לא מחזיר שיחות טלפון לממונים עליו, מתעלם מפגישות שנקבעו בלוח הזמנים ומסרב לשלוח דוח הוצאות – ואפילו מתלונן על הבוסים שלו בפורומים. בלמוכתר בסופו של דבר נטש את הארגון והוציא לפועל שתי מתקפות טרור: הראשונה בינואר האחרון במתקן BP באלג'יריה, והשנייה רק בשבוע שעבר בניז'ר, שם נהרגו 101 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully