וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות אסון הכרמל: ישי יעמוד בראש ועדה למצבי חירום

למרות האחריות המיוחדת שהטיל עליו מבקר המדינה לאחר השריפה, מונה שר הפנים לשעבר לעמוד בראש ועדת משנה של ועדת החוץ והביטחון. בין היתר, יוכל לעסוק בנושאי כיבוי אש

פחות משנה לאחר הביקורת החריפה שנמתחה על התנהלותו במסגרת דוח המבקר על השריפה בכרמל, מונה שר הפנים לשעבר, חבר הכנסת אלי ישי (ש"ס) לעמוד בראש ועדת המשנה למוכנות העורף למצבי חירום של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. במסגרת התפקיד, יהיה ישי אחראי על פעולות הקשורות להיערכות המדינה לרעידות המדינה, הטיפול במכלי האמוניה, היערכות לנפילת טילים ולמצבי חירום נוספים. כמו כן, יהיה עליו לעבוד מול משרדי התשתיות, הביטחון, הפנים והגנת העורף.

הוועדה לביקורת המדינה דנה בדו"ח אסון הכרמל. צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, צילום מסך
ישי במהלך דיון על אסון הכרמל בכנסת בשנה שעברה/צילום מסך, צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

כזכור, חלק גדול מהביקורת שהופנתה כלפי ישי לאחר האסון בדצמבר 2010 הייתה על הזנחה לכאורה של שירותי כיבוי האש. עם זאת, גורמים בוועדת החוץ והביטחון אמרו לוואלה! חדשות שבתור יו"ר ועדת המשנה, "זכותו של ישי לעסוק גם בנושאי הכיבוי, אם יחפוץ בכך". ישי נבחר בהצבעה של מליאת ועדת החוץ והביטחון בשבוע שעבר, אולם הוועדה לא הודיעה על המינוי באופן רשמי. בלשכת ישי בחרו שלא להגיב לדברים.

בדוח שפרסם מבקר המדינה לשעבר ביוני אשתקד, הטיל מיכה לינדנשטראוס "אחריות מיוחדת" על ישי ועל שר האוצר דאז, יובל שטייניץ. לדבריו, למרות שהיו ערים למצב החמור בשירותי הכבאות, שר הפנים ושר האוצר עסקו בעיקר בריבים ומחלוקות על מימון הרפורמה הכוללת למערך, גלגלו את האחריות מאחד לשני, לא הורו לאנשי משרדיהם לקיים עבודת מטה משותפת, ולא קיימו אפילו פגישה אחת משותפת לדון במצב.

"מבחנה הגדול של המנהיגות הוא בראיית המציאות הניצבת מול עיניה וקביעת דרכי פעולה נכונות והולמות למציאות זו בזמן אמת", כתב אז המבקר ביחס לאחריותם של השרים לנעשה בין כתלי משרדיהם. "אופן תפקודם של שר הפנים ושר האוצר היה בו משום אזלת יד נוכח מודעות לאפשרות שאירוע חירום עלול להתרחש בכל רגע, בין שמדובר בשריפה גדולה בהר הכרמל ובין באירוע גדול אחר שבו נדרשת מעורבות של כוחות הכבאות. לרוע המזל, אירוע כזה אכן התרחש קודם לתמיכה מספקת בכשירותו של מערך הכבאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully